fredag 13. mars 2020

See you in Hell

De siste årene har det blitt relativt dårlig med konsertopplevelser på meg. Av "store" konserter var vi på Bon Jovi på Viking Stadion i fjor sommer, noe som ikke akkurat var noen "højdare". Helt siden Sønn var liten har jeg sagt at vi en dag skulle ta han med på Bon Jovi konsert et sted. Takk og lov for at de kom til Stavanger, for det hadde vært dødskjipt å brukt masse penger for å reise et sted for å se de. Så middelmådig var det.

Vi har hatt et svært gledelig gjensyn med Madrugada i Konserthuset,


og vi har vært en tur i Oslo og sett magiske Muse. Utenom det har det kun vært etpar konserter på Folken med gode, gamle Seigmen og Turboneger.

Et band jeg i flere år har hatt lyst til å se live, er Disturbed. De er storfavoritter på min spilleliste på Spotify, og er nok det bandet som for tiden spilles mest. Jeg sjekker alltid om de skal spille i nærheten når vi skal ut og reise, men til nå har det ikke klaffet.

Tons of Rock i Oslo i slutten av juni har sikret seg en hel del band jeg kunne tenkt meg å sett, deriblant Iron Maiden, D.A.D., Paradise Lost, Within Temptation, Deep Purple for å nevne noen få. Og Disturbed. Jeg skulle veldig gjerne vært på den festivalen, men datoene kræsjer med sommerferie. Et kjapt nettsøk viste imidlertid at de skal spille på en for meg ukjent festival, Copenhell, i København helgen før de skal til Oslo. Datoen de skulle spille sammenfaller med min bursdag, og jeg la inn et veldig fint ønske om å få tur til København og festival som bursdagsgave.


Hotell, flybilletter og festivalpass for fredagen ble straks bestilt. Det er ikke like mange interessante band som skal spille på denne festivalen som på Tons of Rock så det holdt med dagspass, men jeg skal få se Disturbed, og det holder i massevis for meg. I tillegg skal D.A.D. også spille samme kveld, så jeg håper å få med meg de også.

Bare få dager før København kommer Judas Priest til Stavanger, og den konserten skal vi selvfølgelig på. Kiss kommer også til regionen, men de spiller samtidig som vi er i København.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar