onsdag 11. mars 2020

Det finnes ikke dårlig vær!

I fjor høst var jeg på helgetur med Tippehønene til Sauda. Tippehønene er "foreningen" jeg går i; 4 jenter som har hengt sammen siden ungdommen og som møtes med mer eller mindre ujevne mellomrom. Da vi startet opp, møttes vi alltid på tirsdager, og så tippet vi Extra og så Extra-trekningen sammen, i foreningen. Derav Tippehønene.

Alle 4 er glad i å gå på tur, dermed var det en selvfølge at turklær skulle være med til Sauda. Jeg hadde ikke skikkelige turklær for regnvær, gamblet på opphold, og bommet så det holdt! Værgudene bestemte seg for å la det øse ned, sammenhengende, gjennom hele helgen. Det la imidlertid ingen demper på turlysten, lørdagen dro vi på en 6 km topptur, søndagen ble det over mila.



I mine etter forholdene relativt dårlige turklær, ble jeg gjennomvåt til skinnet, nesten før vi hadde startet. Det var så vått at tilogmed froskene søkte opp i høyden for tørrere terreng ...

I nettbutikken til jobben til Mann har de litt av alt, blant annet turklær. Da jeg kom hjem med de våte klærne etter sist tur, foreslo han tørt at jeg kanskje burde investere i skikkelige turklær. Jeg har egentlig ikke brukt for slikt så ofte, max etpar ganger i året, og skikkelige, vanntette turklær er fryktelig dyrt. Etter et kjapt lite søk i nevnte nettbutikk, fant jeg imidlertid et skallsett med 10.000 i vannsøyle til en helt overkommelig pris. Ukjent merke, men garantert mye bedre enn hva jeg noensinne har hatt, og som bør være mer enn godt nok til mitt bruk.



Til helgen skal Tippehønene på tur igjen, denne gang til ferieleiligheten vår. Forhåpentligvis viser Sørlandet seg fra sin allerbeste side værmessig, men om det mot formodning skulle bli regnvær har jeg i hvert fall sikret meg skikkelige klær, slik at turen ikke blir like gjennomvåt denne gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar