lørdag 7. mars 2020

Underberg

Hver gang vi er ute og reiser, kjøper Mann en stor eske med Underberg på tax-free’en - både på utreise og hjemreise. Utreise-flaskene forsvinner som regel i løpet av turen. 


Mann mener Underberg er godt for alt og hjelper mot alt. Og av alt som ikke hjelper, hjelper Underberg best. Jeg drikker ikke Underberg. Jeg synes rett og slett det smaker fælt, og er vondt å drikke. Jeg ble påtvunget å drikke en liten flaske hver morgen den uken vi var i Egypt for flere år siden. Ifølge mann var det en nødvendighet for å unngå å bli sjuk av maten der, for det var det ganske mange som ble … Jeg grein litt hver gang han kom med flasken, og sto foran meg for å sjekke at jeg fikk ned alt innholdet - mellom brekningene. Jeg ble ikke sjuk, og Mann mener derfor han da har bevist at han har rett!

Alle flaskekorkene tas vare på.




Underberg har et «lojalitetsprogram» hvor du kan samle og «veksle inn» korker i unike Underberg-produkter. Produktene kan ikke kjøpes, kun veksles mot korker. De har ganske mange forskjellige produkter; blant annet Underberg forkle, nøkkelring, kortstokk, caps, t-skjorter, trailer med tilhenger, og høye stetteglass som du kan få gravert med ønsket navn, med tilhørende stand/bar med plass til Underberg flasker på toppen. Mest «vas», men glassene er fine, og det er også baren som følger med. Første batch av samlede ca 1300 (!) korker ble vekslet inn mot et sett med 4 graverte glass med bar.



Det skal altså en hel del korker til for å få nok til å veksle inn i produkter. Mann får ingen hjelp av meg til å tømme flasker, men det ser ut til at han klarer seg ganske godt på egenhånd. Nå skal det sies at han har brukt MANGE år på å samle nok korker til glass-baren, og han har også fått en del korker fra andre som drikker Underberg, men som ikke samler korker selv. 

Han har videre veldig lyst på Underberg-trailer og tilhenger, men der må jeg nok sette foten ned. Det kommer aldri på tale å ha noe sånt «til pynt» i heimen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar