fredag 27. mars 2020

Sosialisering

Tenk om vi ikke hadde hatt Facebook, FaceTime og Teams, nå i denne perioden hvor vi ikke skal omgås eller sosialisere oss. Jeg, som er i risikogruppa holder meg mest mulig innomhus, og ser knapt andre mennesker enn Mann og Sønn. De beveger seg ut litt mer enn meg, men med klare forholdsregler.

Jeg er egentlig ikke et ultrasosialt menneske, og trives aller best hjemme med den lille flokken min, men kjenner litt på at å bare være hjemme i egen stue er litt stusselig. Sikkert mest fordi noe annet akkurat nå ikke er et alternativ. Jeg liker å gå på arrangementer, konserter og tilstelninger, men å fysisk være tilstede på noe sånt er i disse dager ikke mulig.

Jeg digger alle som i utfordrende tider er mer eller mindre tvunget til å tenke annerledes, og finner  nye måter og arenaer å tjene penger på, eller holde på kunder og medlemmer på; Treningssenter som legger ut alternative treningstips nå som alle senter er stengt, restauranter og butikker som har begynt med hjemlevering for å få solgt varer nå som nesten ingen går i butikker, firmaer som holder webinarer og artister som holder konserter på nett.

Digital samling er eneste form for sosialisering som er mulig i disse dager. Jeg har egentlig vært lei Facebook lenge, og har vurdert å slette hele kontoen min. Det føles i hovedsak kun som en samling med uinteressant vås. Men akkurat nå flommes Facebook over av mange og interessante, digitale arrangementer.

I går kveld var jeg på Digital Mørkeblå Aften, arrangert av Viking, gjennom Facebook. Kjekt å høre hvordan styreformann, supportere, trener og spillere opplever det vi nå står midt oppi og hvordan de ser framover, i forkant av en fotballsesong som kommer til å bli helt annerledes enn noengang før.


I kveld har jeg arrangert Teams videochat-samling med 4 venninner; "Vin & Video". Vi skal kle oss fint opp som om vi skulle på et "ordentlig" treff, og bobler er lagt klar på kjøling. Vi bruker alle 5 Teams i jobbsammenheng, og det funker nok til privat digital sosialisering også. Jeg gleder meg! Det blir ikke kjekkere enn hva man gjør det til selv.

Til i morgen kveld har jeg bestilt tapas fra en lokal kokk som har måttet stenge restauranten sin, men som fremdeles holder kjøkkenet åpent. Beskrivelsen av maten høres utrolig bra ut, og den skal vi kose oss med til konsert med Skambankt, gjennom Tou Sessions.


Håper veldig mange "kommer" på dette arrangementet, og at alle som kommer vippser over "inngangspenger" som takk for konsert rett hjem i stua, og et lite bidrag i en vanskelig tid for artister.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar