mandag 9. mars 2020

Spørreundersøkelser

Norsk Gallup gjennomfører spørreundersøkelser for offentlige og private organisasjoner og bedrifter, og er en del av Norges største selskap innen analysebasert rådgivning. Undersøkelser fungerer som et talerør for forbrukere og innbyggere. Kunnskapen som samles inn, brukes blant annet til å få oversikt over det norske folks holdninger og erfaringer om viktige tema innen f.eks. politiske valg, kollektivtransport, helsetjenester eller handlevaner, eller for å få tilbakemeldinger på produkter eller tjenester.

Jeg står på mailinglisten til Norsk Gallup, og får ukentlig tilsendt undesøkelser som jeg kan svare på. Jeg pleier å svare så sant undersøkelsen gjelder noe jeg kan relatere meg til. Som regel tar hver undersøkelse 5-10 minutter å svare på, og i retur for mine svar får jeg poeng tilsvarende antall minutter testen er beregnet å ta. Poengene kan jeg veksle inn i forskjellige gaver fra deres gavekatalog.

I mange år har jeg samlet på juletrepynt fra Karen Blixens jul serien til Rosendahl. Det utgis nye figurer hvert år, og som regel får jeg etpar i julegave. Figurene er kjempefine, og med juletre både her og på hytta er det kjekt å ha mange.

Jeg var inne og så på saldoen min hos Norsk Gallup her om dagen, og så gjennom gavekatalogen for å se om det var noe kjekt jeg kunne bruke mine 140 poeng på. Og der hadde de ene Karen Blixen figuren fra Rosendal, en sløyfe som jeg ikke har fra før, til nøyaktig 140 poeng. "Velg gave"-knappen ble raskt trykket på, og få dager senere mottok jeg den i posten.


En veldig fin og kjekk takk for å bruke litt av min tid på noen enkle spørreundersøkelser. Og jeg har allerede begynt å bygge opp nye poeng på kontoen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar