fredag 6. mars 2020

Afternoon Tea

Som regel når jeg er i London går alt i et heseblesende tempo. Det er liksom alltid så mye som skal nås, på så kort tid. Samme hvor mange dager jeg har der, føler jeg alltid ved hjemreise at det har vært en dag for lite. Men av og til reiser jeg sammen med noen som er flinkere enn meg til faktisk å ta en liten timeout mellom slagene.

Jeg pleier normalt ikke å gå på afternoon tea. For det første tar jeg meg sjeldent tid, for det andre liker jeg ikke te! Jeg har hatt helt grei afternoon tea etpar ganger, men det var før jeg var på afternoon tea på Sheraton Grand Hotel i Mayfair. 

Første gang jeg var der, var det sammen med en venninne som er en racer på å bruke appen Bookatable. Mennene skulle på fotballkamp, og hun hadde funnet et tilbud på Sheraton Grand som vi kunne ta mens de var der. Det var ganske så interessant; afternoon tea med free flowing bubbles. Da snakker vi! 

Sheraton Grand hotel er, vel; den mest treffende beskrivelsen jeg kan komme på: Posh! Hotellet er ærbødig i seg selv, restauranten med sirlig oppdekning, og med en dame spillende på harpe i bakgrunnen av lokalet. Stemningsfullt!




Du kan velge mellom uendelig med te-smaker, men for meg som altså ikke liker te, er ikke det så viktig. 

Maten blir servert på tradisjonelle bird-cage etasjefat, hvor nederste etasje inneholder nydelige sandwicher, midtetasjen nybakte scones med clotted cream og lemon curd til, og toppetasjen småkaker. 



Og FOR NOEN KAKER. Ikke bare er de flotte å se på, de smaker også himmelsk! 



Jeg hadde med meg en annen venninne til London noe senere. Hun er te-elsker, og hadde aldri vært på afternoon tea før. Det var dermed selvsagt at vi måtte innom Sheraton Grand! Også denne gang med free flowing bubbles. Te-elskeren hadde aldri smakt i nærheten av bedre te noensinne, og for henne var teen det største på hele London-turen tror jeg. Jeg, foruten etpar slurker te for høflighets skyld, holdt meg til boblene.

Om ikke så lenge skal vi nok en gang til London; meg og te-elskeren. Denne gang skal også en annen venninne være med, og det er nærmest et "krav" at vi skal ha afternoon tea på Sheraton Grand. Forhåpentligvis, for min del, har de fremdeles free flowing bubbles-tilbudet ... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar