søndag 18. januar 2015

Til meg - Fra meg

Vi har butikk her på jobb hvor det selges litt forskjellige produkter, alt fra reklameeffekter, til treningsklær, reiseeffekter og produkter fra forskjellige leverandører vi har avtaler med. Jeg gikk forbi butikken en dag før jul, og da sto det lang kø utenfor, alle ventet på at butikken skulle åpne.

Det viste seg at de hadde fått inn et parti med disse umåtelig populære Urbania husene fra Kähler, og alle sto i kø for å sikre seg disse. Jeg ante ikke hvilke hus de snakket om, men stilte meg nå opp i køen sammen med de andre, og vel inne i butikken grabbet jeg med meg tre hus jeg også. Eller, jeg fikk egentlig klar beskjed om at jeg MÅTTE ha dem jeg også...

Vel tilbake på pulten min tok jeg en nøyere titt på dem, og viste dem til gjengen rundt meg. Mannfolka rista selvfølgelig på hodet, mens jeg likte impulskjøpet mitt veldig godt. Så godt faktisk, at jeg gikk tilbake til butikken og kjøpte meg enda ett hus ...

Påfølgende helg tok jeg dem med til Korshamn hvor jeg satte dem i vinduskarmen. De ble om mulig enda flottere om kvelden, med lys inni.


En fin liten førjulsgave til meg selv fra meg selv!

Jeg liker det konseptet: Til meg - Fra meg. Jeg er et utpreget listemenneske og er flink til å sette opp liste over hva jeg (og andre) ønsker meg (seg) gjennom året, men det er jo ikke alltid man får det man ønsker seg. Jeg fikk masse fine gaver til jul, men det manglet noe. Det noe som manglet, var en bestemt julepynt fra Georg Jensen. Jeg hadde det på listen min, men jeg hadde ikke sagt det til noen. Kanskje ikke så rart at det ikke lå under treet da...

I Lyngdal er det en butikk som selger akkurat det jeg ønsket meg, Bazaren, og i romjulen kjente jeg at jeg bare måtte innom der ...

En stor julestjerne og tre julekurver ble med meg hjem.



Så, bare for å forsikre meg om at jeg har fortalt det til noen :




Dette står på listen til neste jul!

2 kommentarer:

  1. Vakkert!
    Jeg er også Georg Jensen fan og den øverste stjernen sitter på treet mitt i jula. Elsker den høyt og inderlig, den skiller seg helt ut i fra hva alle andre har på sitt tre!
    Alle disse tingene kunne godt stå på min ønskeliste også!

    Anne Berit

    SvarSlett
  2. Jeg hadde den store hengende I vinduet I Korshamn I jula. Nydelig! Men det betyr jo at jeg trenger en til, til å ha I toppen på treet...

    SvarSlett