torsdag 15. januar 2015

Sjokoladepiken Julekalender

I desember 2014 fikk jeg sutret meg til min egen julekalender, for første gang.

Datter forkynte tidlig at hun ikke ville ha noe kalender lengre. Finfint. Kun en pakkekalender å fikse, til Sønn. Datter angret seg litt etter hvert som desember nærmet seg, men man får da stå for det man sier, mener jeg, så hun fikk ikke så mye som en bitteliten 10-kroners sjokoladekalender fra Europris engang.

Mann har i flere år ordnet seg sin egen julekalender. Ølflasker. Stor stas!

Men hva med mor i huset? Ingen fikser noen kalender til meg? Jeg vil jo og ha julekalender, liksom...

Mann og datter fikk etterhvert nok av sutringen min, og 5. desember fikk jeg en søt liten pose med 5 sjokoladebiter i - fra Sjokoladepiken, min absolutte favoritt-sjokolade-butikk.


Hver eneste dag frem til jul fikk jeg en ny sjokoladebit fra Sjokoladepiken. Desember 2014 var nesten den beste desember'en noen gang.

Jeg har en favoritt blant sjokoladene hos Sjokoladepiken: Uren Luren. Sjokolade med karamell og geitemelk. Høres kanskje ikke så veldig fristende ut, men den er nydelig. Heldigvis er det noe hele familien vet, og det var flere dager med Uren Luren sjokolade i kalenderen. Ren Lykke!

Sørgelig er det at det nå er slutt for hele Sjokoladepiken. Jeg krysser fingrene for at de starter opp igjen, slik at at familien kan gjøre det til en tradisjon å lage Sjokoladepiken- julekalender til meg hvert år fremover! Og hvis de ikke starter opp igjen, er jeg åpen for andre julekalendere også, altså ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar