torsdag 29. januar 2015

Godtlevert.no

Jeg liker ikke telefonselgere og jeg liker ikke dørselgere. Jeg har registrert i Brønnøysundregisteret at jeg ikke ønsker telefonsalg, men det drypper inn en og annen telefon innimellom likevel. Som regel takker jeg bare nei og legger på. Dørselgere har vi stort sett vært skånet for her i enden av blindgata der vi bor. Vi hadde en alarmselger her om dagen, han snakket svensk og jeg erindret at jeg hadde lest noe om at det advartes mot en falsk, svensk alarmselger i avisa. Vi har alarm og skilt på huset som forteller dette, og det hadde han merket seg, så hvorfor han da ringte på om han virkelig var fra samme selskap - ja, det kan bare han svare for. Jeg ba ham pelle seg avgårde, jeg gadd ikke engang være høflig.

I går kveld ringte det på døren, Sønn åpnet, og jeg hørte det spurtes etter mamma eller pappa. Sukk, tenkte jeg. Utenfor sto Marco. Marco var fra godtlevert.no.


En veldig behagelig ung mann, som viste ID kort og fortalte og forklarte, og tilbød 20% rabatt om jeg signerte med en gang. Han hadde naturligvis provisjon. Jeg prøvde meg med at jeg måtte vente til Mann var kommet hjem fra reise, det er tross alt han som er Sjefen for matlaging, men da var det ingen rabatt å hente. Vel, Marco var en luring. På nett så jeg i etterkant at de har dette tilbudet til alle for første gangs levering...

Tilfeldigvis har vi diskutert godtlevert.no i heimen en del i det siste. Flere vi kjenner bruker det, og jeg har vært litt gira på å prøve det ut, jeg også, om ikke annet å få noen flere tips til hverdagsmiddager og litt variasjon i disse. Det blir ofte at de samme rettene går igjen og igjen og igjen, til vi alle er så leie av det at vi ikke orker tanken på det i månedsvis, selv om det er aldri så godt.

Mann er som sagt på reise denne uka, så jeg utnyttet situasjonen, tok en sjefsbeslutning og signerte på en ukeslevering for uke 7. Da skal menyen visstnok være laksekarbonader med tzatziki, gresk pizza og kokosmelksuppe med kylling. Eller vi kan velge en annen meny med andre retter, dersom jeg har forstått det riktig.




Satser på å få tilgivelse når Mann finner ut hva jeg har gjort, uansett er det ingen binding ut over den ene uka jeg har bestilt. Mulig det blir suksess, mulig det blir fiasko - men en ting er sikkert: Spennende blir det!

3 kommentarer:

  1. Så spennende! Vi har snakket om å prøve selv og venter spent på rapport om deres erfaringer rundt dette!

    Anne Berit

    SvarSlett
  2. Yes, du skal få høre hva vi synes :-)

    SvarSlett