søndag 12. april 2020

Lakriskuler

Jeg har alltid vært et "sjokolademenneske", men den siste tiden har jeg fått en annen craving; lakriskuler drasjert i sjokolade.

Det startet med at jeg kjøpte en boks med lakriskuler fra Bülow under en mellomlanding på Kastrup. De delte ut smaksprøver, og jeg ble solgt! Siden den gang bare MÅ jeg ha lakris i hus, heller det enn NOE annet.

Lakris påvirker blodtrykket. Heldigvis for meg har jeg naturlig lavt blodtrykk, så lavt faktisk at jeg ble anbefalt av lege å spise lakris mens jeg gikk gravid, for at jeg skulle få opp blodtrykket litt og ikke nesten besvime hver gang jeg reiste meg opp.


Om det var Bülow som var først ute med denne nye typen lakris er jeg usikker på, men utvalget i lakriskuler blir stadig utvidet og andre godteriprodusenter kommer med sine egne varianter. Flere har greie alternativ, men til nå kan altså ingen måle seg med Bülow sine.

Boksene fra Bülow er "heldigvis" ikke så lette å få tak i, de koster en halv liten formue - nesten 200 kroner for en liten boks, selges kun i utvalgte butikker og er nesten umulige å legge bort før boksen er tom. I nøden spiser fanden fluer. Siden jeg ikke har kjøpt inn favoritten til påske, skal jeg i dag ha meg en pose salty caramel choco-lakris-kuler fra Panda!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar