torsdag 2. april 2020

Insomnia

Til tider sliter jeg veldig med å få sove om kveldene når jeg legger meg. Jeg kan være stuptrøtt, men likevel klarer jeg ikke å sovne. Jeg ligger og vrir meg og verker, ser at klokken blir mer og mer, vet at jeg trenger mine minimum 7 timers søvn for en god dag, og panikken tar meg. Da får jeg ihvertfall ikke sove.

Jeg kom over et tips for en god stund siden. Eller; jeg tror jeg kom over et tips, for når jeg skulle skrive denne bloggen, forsøkte jeg å finne det igjen på nettet - uten hell, uansett hvilke relaterte søkeord jeg brukte. Jeg aner altså rett og slett ikke hvor tipset kommer fra, eller hvor jeg kan ha sett det. Jeg begynner faktisk å lure på om jeg muligens bare har drømt at jeg har sett det ...

Det går ut på noe så enkelt at en holder venstre hånd rundt fingrene på høyre hånd, en og en av gangen, etter at en har lagt seg til for å sove. Start med tommelfinger; hold venstre hånd rundt høyre tommelfinger i 1-2 minutter. Flytt så over til pekefinger og holdt rundt den i 1-2 minutter. Gjenta på samme måte med de øvrige 3 fingrene. Om en fremdeles er våken, trykk med venstre tommelfinger midt inni håndflaten på høyre hånd, og hold i 1-2 minutter. Som regel har jeg sovnet før jeg kommer så langt.


Jeg har prøvd dette hver eneste kveld i flere måneder nå, og for meg funker det faktisk, samme hvor merkelig det høres ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar