tirsdag 14. april 2020

Hype

Jeg har aldri blitt så voksen at jeg har lært meg å like kaffe. Kaffe og Baileys er en ting, det er jeg veldig glad i, og en og annen irish coffee også. Av og til kan jeg ta meg en latte, men da må det være så mye melk, sukker og sirup oppi at det ikke lengre har så mye med kaffe å gjøre. Men sånn egentlig er jeg ikke særlig glad i varme drikker, faktisk.

Det jeg derimot liker veldig godt, er iskaffe. Derfor, da jeg oppdaget at Dalgona, koreansk iskaffe, begynte å trende på nett, tenkte jeg umiddelbart at dette måtte være noe for meg.

Det ser jo veldig lekkert ut, alle bildene  av Dalgona som legges ut på sosiale medier, og i går kveld bestemte jeg meg også for å gi det et forsøk.

Jeg kokte opp litt vann, og blandet sammen 3 ss vann med 2 ss instant coffe-pulver og 2 ss sukker. Jeg brukte stavmikser med visp og vispet dette sammen til luftig kaffeskum, og helte over et glass melk med isbiter.




Min vurdering er vel at jeg helt ærlig ikke helt skjønner hvorfor Dalgona har tatt sånn av. Det var enkelt nok å lage, men til tross for det syntes jeg det var mye styr for lite. Det var bare helt greit, verken mer eller mindre. Det er nok tvilsomt at jeg kommer til å lage det igjen noen gang. Men, nå har jeg ihvertfall prøvd. Det er jo en ting det også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar