mandag 9. mars 2015

Strikking & Drikking

En deilig helg er overstått. Tre damer reiste til Korshamn fredag kveld for en helg med total avslapping, god mat, bobler og strikking. En av oss kunne ikke drikke, og skulle bare strikke, en annen kunne ikke strikke, og skulle bare drikke. Jeg skulle gjøre beggedeler.

Vi kom ned fredag kveld, og sprettet boblene nesten før vi var kommet inn døra. Karoline hadde fått blomster av kjæresten - som hun får hver fredag. Hun hadde tatt de med seg, problemet var bare at jeg ikke hadde passende vase. Så jentene kjøpte likegodt en til meg. Fineste vasen.


De hadde også med en annen gave; tre små "pynteklosser" som passet perfekt foran TVen!


Heldige meg.

Til middag laget vi baconsurra kyllingfilleter, soppstuing og søtpoteter. Standard første-kvelds-middag når man er på jentetur i Korshamn. Det ble lite strikking denne første kvelden, men det tok vi igjen seinere i helga.

Lørdag morgen var det opp til nybakte rundstykker til frokost. Aina er seriøst verdens beste baker, og hadde "smelt sammen" (hun får det liksom til å høres så enkelt ut ?!) en surdeig før vi dro hjemmefra. Nybakte rundstykker med Piladelphia-ost, ripsgele og bacon ble den beste frokosten i historien! Alt det andre pålegget vi hadde handlet inn ble bare liggende. Dette blir en hit fra nå av!


Etter frokost tok vi turen inn til Lyngdal. Aina hadde lest ut boka hun hadde tatt med og trengte ny, jeg trengte litt nye klær og Karoline trengte nye skoletter. Bok og klær ble det, mens skolettene ble byttet ut med joggesko. Vi måtte jo selvfølgelig innom garnbutikken også, og alle tre kom ut derfra med hver sin pose, selv om det i utgangspunktet var kun en som trengte garn, og selv om Aina i utgangspunktet ikke skulle strikke.

Etter handling måtte vi ha den obligatoriske pit-stop'en på Harrys, hvor de har nesten (men bare nesten!) like god bakst som Aina lager.

"Punkerboller" og latte

Litt action ble det da Karoline ikke kunne finne igjen bankkortet sitt. Punkt nummer 1 er alltid å sjekke lommeboka først. Punkt nummer 2; dersom du ikke finner det i lommeboka, sjekk lommene...!

Vel hjemme igjen var det å sprette bobler og starte på det nyinnkjøpte garnet. I løpet av ettermiddagen tryllet alle tre frem hvert vårt sett med grytekluter. Lettstrikket og fortgjort med tykt garn og tykke pinner.


Til middag laget vi scampi i filodeig, blomkålpure, stekt spinat og hjemmelaget sweet chilisaus - min "signaturrett". Men nå må jeg snart lære meg at det IKKE er nødvendig med 2 kilo scampi til 3 damer... Det ble litt i overkant med mat, på en måte!

Søndag ble det samme fantastiske frokost, før avslapping foran TVen med bok eller strikketøy hele formiddagen. Middagen ble en restefest uten like, før vi i 4-tiden startet på turen hjemover igjen.

Vi hadde egentlig planlagt å gå litt tur også mens vi var der. Utenom handleturen til Lyngdal beveget vi oss ikke utenfor døra. Men vi skylder på været. Det var skikkelig innevær hele helga. Tror jeg, ihvertfall ...

Det ble en akkurat så avslappende og deilig helg som vi hadde sett for oss, og en sånn liten "pause" - uten å ha noe som måtte gjøres, var noe vi alle tre absolutt trengte. Jeg er så utrolig glad for at vi har et sånt "fristed"!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar