onsdag 18. mars 2015

Gode kollegaer?!

Det er kjekt med gode kollegaer, men av og til kan kan du dumpe oppi noen som jobber der som ikke er gode kollegaer... Spesielt om arbeidsplassen er såpass stor at du ikke kjenner hver og en som jobber der. Ikke det, det kan faktisk være en utfording med en liten arbeidsplass hvor alle kjenner alle også. ..

Han som sitter ved siden av meg har med seg frokost og lunsj hjemmefra nesten hver dag. Han spiser selvfølgelig frokosten fra morgenen av, mens lunsjen blir plassert i kjøleskapet ute i gangen, frem til det er lunsjtid. Jeg har dårlig erfaring med akkurat det fra en tidligere arbeidsplass, hvor det hendte at tingene mine forsvant fra kjøleskapet uten at jeg selv hadde vært og hentet det. Utrolig kjipt. Jeg spurte han derfor, for et par uker siden, om han noengang hadde opplevd at noen hadde forsynt seg av lunsjen hans. Det hadde han ikke. "Nei, folk gjør ikke sånn her!" svarte han.

Det gikk ikke mange dagene før han - i stedenfor å spise lunsjen sin - faktisk måtte spise i seg akkurat de ordene. Han hadde satt en yoghurt i kjøleskapet da han kom om morgenen, men da han gikk for å hente den ved lunsjtid, var den borte.

Nei, det var ikke meg som tok den, for å gi ham en "lærepenge"... !!

Noen hadde tydeligvis vært skrekkelig sultne, sett at det sto en yoghurt i kjøleskapet og tatt den, uten å ofret det at det kunne være noen andre sin, en eneste tanke. - Eller bare ikke brydd seg.


Nå er vi såpass heldige her at vi, foruten kantine, også har kaffebar hvor vi kan kjøpe mat i løpet av dagen. Vi slipper å gå rundt sultne om noen skulle stjele maten vår, så det ble lunsj på ham den dagen likevel. Men man skal da slippe å gå rundt sultne og måtte stjele mat også. Dersom du ikke har penger på deg, er jeg helt sikker på at du hadde fått skrevet det, og betalt en annen dag ...

Yoghurten kosta 12 kroner, og han står i tapet, men sånt er uansett fryktelig irriterende. Det var nok siste gang lunsjen ble plassert i kjøleskapet for hans vedkommende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar