mandag 2. mars 2015

Ny uke med godtlevert

Noen mennesker har litt tungt for å lære av egne feil. Jeg tror jeg er blant dem...

Selv om min opplevelse av Godtlevert og deres barnemeny var sådær etter første test for etpar uker siden, ble det en uke til. Jeg hadde i utgangspunktet avbestilt, men så var vi inne og kikket, og den kommende ukas meny så litt god ut, så jeg bestilte likevel...

Første rett forrige uke var grove pølser med søtpotetmos, tomater og sukkererter. Kvaliteten på sukkerertene var heller trist, og halvparten måtte bare kastes. Gulrøttene som skulle blandes i søtpotetmosen var veldig slunkne, og kunne bøyes i allemulige retninger noe som gjorde skrellingen relativt vanskelig. Da er det ikke like kjekt. Men middag ble det.

 
Etter middag var forøvrig alle enige om at vår egen søtpotetmosoppskrift går denne en høy gang, men pølsene var gode ...

Dagen etter var det gulrotsuppe med torsk og bacon. I forkant hørtes det kjempespennede ut, men det viste seg å være en heller tjukk smørje som ikke passet min gane. Fisken var god, baconet var godt, resten klarte jeg ikke å få ned. Trist, for det både så og hørtes kjempegodt ut.


Ukas siste rett var pasta og kjøttdeig i form. Helt greit, men veldig tamt og smakløst. Sikkert fordi det er barnemeny og det skal være mildt og lett spiselig for de fleste.  Litt rart egentlig, tatt i betraktning den spesielle smaken på gulrotsuppa, men ...


Også denne gang sitter vi altså igjen med følelsen "sådær"... En ting er at det er enkelt og raskt og du får alt levert hjem på døren, men det skal jo smake også... Jeg sitter ikke igjen med følelsen å ha spist middager verdt 845 kroner, liksom ...

Egentlig bør jeg jo ha lært nå: to sådær-ganger holder i massevis til å melde seg av og avslutte hele godtlevert-forsøket, men så kan det jo være det kommer noe som ser fristende ut i en av de andre menyene ....? Så vi avventer litt med utmeldingen...

Barnemeny blir det uansett ikke igjen, samme hvor godt det høres ut!
 

1 kommentar:

  1. Tror jeg avventer med hele greia jeg altså! Hører flere som har samme erfaring som dere! Det er ok, men ikke noe mere enn det!

    SvarSlett