torsdag 5. mars 2015

Avskjed

Jeg har visst det en stund nå, og har følt at det har vært så lenge til, men nå er dagen kommet: Våre venner fra Texas som har bodd i nabolaget vårt i halvannet år, flytter nå tilbake igjen, hjem til USA.

Lite visste jeg da jeg møtte dem for første gang, på et fotballturnering i fjor vår, at vi skulle bli venner for livet. Og hadde jeg visst det da, så hadde jeg gjort mye mer utav det, mye tidligere, og vært mye mer sammen med dem. For da vi fant det ut, var det kun kort tid igjen av oppholdet deres her.

Den siste uken har vært trist. Det har vært avslutning for deres sønn på fotballen, vi har vært på avskjedsmiddag - som overraskelse - hos noen andre av deres venner, de har pakket og vi har overtatt masse av det de ikke tar med seg hjem, og vi har vært på "avskjedsdrinker" i byen.

De gleder seg selvfølgelig masse til å komme hjem igjen, men så har de hatt det så fint i Norge også, og har ikke lyst til å reise i fra det helt heller ...

Heldigvis har vi allerede booket flybilletter. I sommer drar vi til USA og besøker dem. Det gleder jeg meg stort til.


Og planer er lagt utover det også, om flere møter, både her i Norge, andre steder i Europa, og i USA. Heldigvis!

Det er ca 145 dager siden jeg fikk vite deres avreisedato og den datoen er nå her. Jeg håper de neste 145 dagene går like fort som de siste 145 har gått!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar