onsdag 4. mars 2015

Best prank ever!

Mann er en stor pranker. Heldigvis holder han det for det meste på jobb, og lar det gå ut over kollegaene i steden for i heimen, jeg hadde nemlig taklet de forskjellige påfunnene hans ekstremt dårlig. 

I går gikk jeg fem på på tidenes prank, selv om denne ikke var myntet på meg. Den overgår ALT Mann noengang har funnet på.

Våre gode venner flytter denne uken tilbake til Texas, og deres snart 13-årige sønn er ikke overvettig begeistret for akkurat det. Hans voksne søster, som bor i Virginia, fant ut at hun skulle lure ham litt i forbindelse med hjemkomsten. Hun satte opp en fake nettside, hvor det informeres om en "ny lov" som trådte i kraft i Texas 1. mars i år. 

 
 "Kampanjen" er kalt "Get in the Seat, or Walk With Your Feet" - meget ironisk, all den tid INGEN går i Texas - og omhandler at barn helt opp til 14 år - eller 54 kilo - må sitte i barnesete med trepunktssele. 

 
"Texas and the United States Pediatric Society, (USPS,) have issued a recommendation that all children age 14 or under 120 pounds be placed in a three point harness car seat with the new, 'Get in the Seat, or Walk With Your Feet,' campaign. Although the law doesn't officially take effect until 1 March 2015, law enforcement officers and the USPS are urging parents to put their children at least in booster seats. Some USPS members have argued that it's best to keep children in rear-facing car seats up to 13 years old, or when knees meet the chest, but pediatric spinal professionals say that a booster seat will provide enough protection for most." 

Jeg kjøpte saken uten å blunke! Selvfølgelig. Ingenting overrasker meg liksom, med disse galne amerikanerne. Ellers så er jeg vanvittig lettlurt. Eller en kombinasjon av begge deler... Jeg burde ha skjønt tegningen når det nederst sto at 3 av 5 tenåringer "ARE EXCITED ABOUT THE NEW LAW!"


- jeg har jo tenåring i huset selv, og ser for meg hennes reaksjon om noe sånt hadde blitt innført i Norge... Uansett, jeg informerte ihvertfall resten av husholdet, og sa vi måtte huske på å få bilsete til Sønn når vi skulle over til sommeren ...
 
Men så var det bare tull og tøys og laget til han som ikke vil dra fra Norge.


Aldeles genialt og vanvittig bra gjennomført. Jeg kan bare tenke meg reaksjonen på ham spøken er myntet på ... Får bare håpe de får ham med seg på flyet ... 

Mann er forøvrig såååå misunnelig - han kommer garantert til å pønske ut et eller annet som inkluderer en fake nettside ... !
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar