mandag 23. februar 2015

Joker

Drømmen om  å dra iland Den Store Potten lever, i vårt hushold som hos sikkert alle. Vi tipper hver uke, både lotto, joker og fotball. Det drypper inn litt med ujevne mellomrom, men som regel er det bare en femtilapp, og med mine drømmer kommer du ikke langt med det ... Men det hjelper til med å fortsette å spille, når det i det minste napper ørlite.

Før helgen kjente jeg ingen som hadde kassert inn Den Store Potten. Sønn har vunnet en sykkel en gang, Svoger har vunnet en ATV på lotteri og pene beløp både på flax og lotto, men beløpene har likevel ikke vært helt i toppsjiktet. Selv er min største gevinst en eske med Ali Kaffe, i en konkurranse på radioen i 1993. Den som har vært nærmest - om kanskje ikke i beløp - må være min mormor som i 1977 tippet noe den gang så uhørt som at landskampen mellom Sverige og Norge ville ende 1-2, i favør Norge ... "Fotballen er rund" svarte hun guttene i familien, som lo av henne. Og hvem fikk rett?

Lørdag kveld begynte det å strømme inn med gratulasjoner og kommentarer på en venns Facebook-side. Jeg vet at han ikke har bursdag før i mars, og jeg hadde ikke fått med meg noen andre store begivenheter som skulle skje i den heimen i disse tider. Det begynte først å demre da en annen venn la ut et bilde av The Joker.


Jeg hadde gått glipp av ukas lotto-trekning. Eller, jeg pleier egentlig ikke få den med meg. Sist jeg så trekningen, var Joker-deltakeren han som egentlig ikke forsto Joker-spillet, og konsekvent gikk motsatt vei av hva alle andre ville valgt. Jeg sto på gulvet og reiv meg i håret. Helt sant. Heldigvis fikk han jokeren på siste tall og gikk ut med toppgevinst, hvis ikke hadde jeg seriøst lagt meg ned og grått, på hans vegne!

 
Men, tilbake til denne helgen. Dersom jeg hadde fått med meg trekningen, hadde jeg fått med meg på direkten at min venn ble Joker-millionær.

Litt uheldig at han ikke gikk helt til topps, men all statistikk tilsier at du skal gå ned på tallet 8. Alle hadde gått ned på tallet 8! Og da skal du ikke få 9! Han vant likevel - og heldigvis -  en anseelig sum med peng. Jeg er så glad på hans vegne, for er det noen som fortjener det, så er det ham!

Det er utrolig kjekt at jeg kjenner noen som faktisk har vunnet en så stor gevinst på spill. Det beviser liksom at det er mulig, at hvem som helst kan vinne.

Uhell i spill, hell i kjærlighet sies det, så kanskje min store gevinst i livet er Mann ... Men jeg fortsetter å spille lotto likevel ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar