søndag 8. februar 2015

Morsdag

I dag er det morsdag igjen, og jeg er veldig spent på hvordan avkommet kommer til å vise hvor stor pris de setter på moren sin i år.

I fjor var Mann ute og reiste, men han hadde på forhånd instruert ungene om ut å handle blomster. Arbeidsoppgaven ble fordelt på følgende måte: Sønn betalte for blomstene med penger fra sparegrisen sin, Datter gikk og handlet blomstene ... Jeg syntes det kanskje var en noe merkelig fordeling, men begge to var fornøyde med den dealen ...

Året før, ble morsdagen helt glemt. Like etter var det - som alltid - Valentinsdag. Mann har bestemt at "vi" ikke feirer Valentinsdag. Helt OK, men jeg klarte ikke dy meg fra å komme med et lite stikk da det ikke vanket så mye som en liten stilk engang, noen av dagene, og postet følgende bilde på Facebook som jeg tagget ham i...



Også i år er Mann ute og reiser i "morsdagshelgen". Han er egentlig helt elendig på å ta hint, men jeg krysser fingrene for at hintet jeg sendte ham på mail før helgen er tydelig nok til at til og med han skjønner det:


I København, hvor han er i helgen, er det nemlig en butikk som selger noe som i mine øyne kunne vært en svært passende morsdagsgave ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar