mandag 9. februar 2015

Morsdagsgave

Det ble morsdagsgave på meg i år også.

Jeg så på alle bildene som mine bekjente la ut på Facebook i løpet av dagen i går, av kort med fine ord, blomster og gaver, og kommenterte hvor heldige de var... Ungene hadde alliert seg med faren, og var skråsikre på at han kom til å fikse noe i Danmark... "Bare vent til pappa kommer hjem, du", svarte de. Jeg skal innrømme at jeg ikke var like skråsikker ...

Og faren fikset, selv om det ikke ble noe skjerf fra Acne butikken som jeg hadde hintet om. Han hadde tatt taxi dit, men fant ikke noe som han trodde jeg ville like. Isteden ble det noe annet som jeg faktisk lenge har gått og sett på og ønsket meg...

Lyslykt med skinnreim fra Holmegaard

Denne lyslykten finnes i 3 størrelser, og jeg fikk den minste størrelsen. Han hadde forståelig nok ikke plass til de større størrelsene i kofferten. Finest hadde vært å hatt alle 3 størrelsene stående sammen, så nå har han eventuelt noe i bakhånd til senere anledninger...


All den tid jeg ikke har nevnt disse lyktene for Mann tidligere, var det midt i blinken det han kom hjem med. Siden det ikke ble Acne-skjerf, da...

Han kan hvis han vil, med andre ord...

Nå får jeg det til å høres ut somom han er helt elendig med gaver. Det er han absolutt ikke, det er kun i forbindelse med morsdag han har "bommet" litt...  - Men; nå er jeg jo ikke hans mor, og ansvaret for morsdagsgave ligger egentlig i sin helhet hos Sønn og Datter... Og så er det han som får pes for det, stakkar... Så neste år, unger....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar