lørdag 14. februar 2015

Godtlevert.no - update

Mandag ettermiddag ringte det på døra, og utenfor sto Godtlevert-mannen med to store Godtlevert-esker. 


Oppi eskene var det nok ingredienser til ukens 3 middager; laksekarbonader med tzatziki, gresk pizza og kokosmelksuppe med kylling.

 
Vi bestemte oss for å starte med Tom kha gai suppen, den hadde vi til tirsdagsmiddag.  Den var ikke noe videre for min gane, dessverre. Jeg er ikke så veldig glad i suppe i utgangspunktet, så at det ikke falt helt i smak var egentlig ikke så overraskende. Mann syntes det var helt greit, Sønn spiste litt ris og noen kyllingbiter, Datter likte det ikke i det hele tatt. Jeg tror det stoppet helt opp for henne bare av synet av all soppen som var oppi. Vi hadde bestilt middagene fra barnemenyen, litt overraskende at det skulle være så mye sopp i en barnerett, det er vel heller et fåtall unger som liker sjampinjonger?! Hele Godtlevert-prosjektet startet altså som en liten nedtur. 


Onsdag ble det gresk pizza. "HÆ? Pizza UTEN ost?!?" var den heller negative kommentaren fra Datter. Det tok lengre tid å lage den enn forespeilet, men den var god. Vi fulgte tipset med å ha fetaost og oregano (som ikke fulgte med i eskene) oppå, jeg tror det hadde blitt litt tamt uten det. Men igjen, overraskende ingredienser i en barnemeny.

Kult med agurkstaver og dip til middagen, og smart tips å bruke honning til å "søte opp" dip'en med. Det kommer jeg til å fortsette med.


Torsdag hadde vi laksekarbonader med tzatziki. Retten var helt OK, verken mer eller mindre. Jubelen sto ikke i taket, og det er ikke noe jeg kunne tenkt å spise særlig ofte, men OK nok.

Litt negativt at de leverer lys ris siden det fokuseres på at det skal være så sunt. Nå hadde vi to retter med ris denne uka, begge med lys ris. En av pakkene burde i det minste bli byttet ut med fullkornsris, eller aller helst noe annet enn ris... 

Så, litt positiv og litt negativ feedback herfra etter første uke med Godtlevert. Det er et veldig greit konsept, du får noe annet enn det du normalt lager til middag og du får mat som tar kort tid å lage i en travel hverdag, men jeg er usikker på om vi kommer til å fortsette med det. Mulig vi kjører en uke med ekspressmeny og ser om det er større suksess enn barnemenyen, men helt overbevist er jeg altså ikke.

1 kommentar:

  1. Tror ikke noe av dette hadde falt i smak her i huset heller.
    Sopp er nei mat hos tenåringen i vårt hus og ingenting kan slå pappas hjemmelagede pizza som vi nå sitter og venter på!

    SvarSlett