onsdag 4. februar 2015

London

Nok en fantastisk London-helg er tilbakelagt. Veldig vellykket, som alltid.

Vi ankom ganske sent fredag kveld, og vi grabbet bare med oss noen sandwich som vi spiste før vi la oss. Lørdag var det tidlig opp og ut på shopping.

Vi startet i Covent Garden og "jobbet" oss opp til Oxford street derfra. I tolvtiden måtte guttene ta av gårde, de skulle på Crystal Palace - Everton kamp, mens jeg og Datter fortsatte shoppingen.

Lunsj ble det, som vanlig, på Yo! Sushi på Selfridges.

Det ble mest kikking og mindre shopping, vi skulle egentlig ikke ha så mye, men vi fikk da noen poser å bære på, og det var godt å få bærehjelp da vi møtte guttene igjen etter kampen.

Og som vanlig ble det middag på Golden Dragon i China Town; fried seaweed og crispy duck in pancakes. Yummi!

Frityrstekt sjøgress

Crispy duck in pancakes med hoisin saus, vårløk og agurk.

Søndag var det tid for Arsenal-kamp. Hele familien er Arsenal- supportere, og måtte selvfølgelig reise nordover tidlig for å ha god tid i supporterbutikken før kampstart.

Det begynner å bli noen Arsenal-kamper på oss etter hvert. Jeg er litt usikker, men tror at Mann og jeg har sett Arsenal 7 ganger nå, 1 gang på Highbury mens legendariske Bergkamp spilte, og 6 ganger på Emirates. Sønn og Datter var nå på sin 4. Arsenal-kamp. Veldig greit når Datter blogger mer jevnlig enn mora, og bloggen hennes kan dermed brukes som oppslagsverk til slike viktige ting!

Som vanlig vant Arsenal! (Vi har kun vært på en kamp hvor det ikke ble poeng).

Arsenal har vunnet alle 4 kampene som Sønn og Datter har vært på, to av dem med opp mot rekord i antall scoringer. Denne gang ble det 5. Alle til Arsenal. Fantastisk.

Det var en meget fornøyd familie som reiste tilbake til sentrum igjen. Butikkene stengte klokka 6, så vi dro rett for å spise middag. Mann og jeg hadde vært på en knallgod grillrestaurant på en tidligere London-tur, og vi tok turen tilbake til denne restauranten.

Maten var akkurat like god som vi husket, og dette kommer til å bli en ny "must" for fremtidige turer.

Mandag var siste dagen, vi måtte pakke oss ut av rommet rett etter frokost. Det er alltid like trist, for da kjennes det skikkelig at hjemreise er rett rundt hjørnet.

Vi tok en tur til High Street Kensington og unnagjorde litt shopping der, så til Oxford Street, før det bar tilbake til hotellet for å hente kofferter og komme oss til flyplassen.

Ingen flere London-turer er planlagt pr. nå. Det blir nok ikke 4 turer dit i år, slik som det har blitt de foregående årene, men en tur til i løpet av året skal vi få til! Ihvertfall!