tirsdag 12. oktober 2010

Til orientering ...

Det var like stress som jeg fryktet, dette "Aktiv-med-jobben"-opplegget. Men; har man sagt A, så får man også si B - og fullføre. Så jeg går og jeg går og jeg går. Så og si hver ettermiddag trasker jeg rundt oppi Sørmarka, for å få nok skritt.

Og innimellom må jeg inn på www.aktivmedjobben.no og registrere hvor mye jeg har gått siden sist. Det ser faktisk ikke så galt ut, sånn vel en tredjedel uti konkurransen!

Jeg satte meg et mål før jeg begynte, og det var å "gå til Lyngdal" i løpet av perioden. Nå ble ikke det fullt 7000 skritt om dagen, så jeg måtte endre det til Farsund i steden.

Fra Stavanger til Farsund er det 168 km, eller ganske "nøyaktig" 224 487 skritt. For å nå målet, må jeg gå 7 242 skritt til dagen - altså bittelitt over det vi "må" gå per dag.

Jeg har til nå gått 100 522 skritt totalt, hvilket vil si 9 138 skritt per dag i gjennomsnitt siden vi startet. Jeg ligger dermed litt foran skjema.


Den lilla streken er strekningen jeg har gått. Den oransje figuren er der hvor jeg skulle vært, etter det oppsatte målet - den hvite er der hvor jeg "er" i dag.

Forøvrig kan jeg nevne at jeg er en av dem som har gått færrest skritt av de som er med på dette her på kontoret, og drar dermed ned gjennomsnittet for de andre ...

Og det er forresten fremdeles lenge igjen ...

4 kommentarer:

  1. Kor går du hen for å få så mangen skritt pr dag?
    E dår konkurranse om kem så har ferrest skritt, så hadde eg heller meldt meg på der :P

    SvarSlett
  2. Tja, e nødt til ut å russle litt i Sørmarkå kver einaste dag for å komme opp i 7000 - eller uti garasjen, på tredemøllå... :-D
    Eg sko og helle vært med i konkurransen om færrest skritt - eller, eg e på ein måte det - ALLE dei andre her på huset som e me i konkurransen, har mer skritt enn meg...! gah!

    SvarSlett
  3. haha, bare vent, mens du e i hongkong å kina, så rusle du lett forbi di ;)

    SvarSlett
  4. btw, meg å oliver e gjerna me på tur ein dag me altså :) begynne å bli litt lei den same runden me tar to ganger te dagen nu... :P

    SvarSlett