onsdag 20. oktober 2010

Endelig! Tilbake i Hong Kong ...

Endelig fremme på hotellrommet i Hong Kong etter over 20 timers reise. Turen gikk veldig fint, det var ganske greit med et flybytte i Beijing etter 8 timers strekket. Det gjorde turen mye kortere, liksom. 8 timer er MYE bedre enn 12! Definitivt!

Så ingenting av muren når vi lettet/landet i Beijing. Det var tjukk tåke og umulig å se noentingsomhelst. Litt trist, menmen!

Geniene hadde bestilt hotellrom med inkludert henting på flyplassen, noe som absolutt ikke er det smarteste vi noengang har gjort. Det viste seg at skyssen var en shuttlebuss og skulle innom flere hoteller - og det midt i tjukkeste rushtrafikken. Bussen tok nesten like lang tid som flyturen fra Beijing til Hong Kong...

Det ble ikke så veldig mye søvn på veien hit, ikke lett å finne noen god sitte-sovestilling i et flysete, og det er rart hvor vondt det går an å få i røven av å sitte, men etter endelig å ha kommet frem til hotellet og har fått i meg noe middag, er jeg overraskende våken og gira.

Middagen ble i all enkelhet inntatt på hotellets restaurant klokka ni lokal tid. Den var overraskende god - de hadde stekt foie gras på menyen, og da var jo jeg strålende fornøyd.


Nå er det leggetid og velsådet, men jeg er lysvåken... Har puttet i meg en sovepille og håper den slår inn fort.

I morgen blir det å prøve å skaffe seg visum til Kina, finne ut eksakt hvor vi befinner oss, og så gå på messe. Blir kjekt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar