fredag 15. oktober 2010

Sjakk Matt

Etter å ha satt opp nesten 40 (!) sjakkbrett på onsdags kveld til Stavanger sjakkfestival som spilles denne helga, og dermed endelig lært meg hvor de forskjellige brikkene skulle stå på brettet (!), - og etter x antall timer i diverse sjakklokaler som tilskuer de siste årene, følte jeg meg i kveld såpass ovenpå og sikker på at jeg virkelig kunne sjakk (!), og utfordret sjakkguruen her i huset til duell.


Jeg fikk valget om å spille med eller uten klokke, jeg valgte uten. Og så fikk jeg tildelt sort. Greit nok for en utfordrer. Det var høflig håndhilsing og presentasjon og lykkeønskninger. Ordentlig skulle det gjøres.

Hvit startet offensivt med bonde E2 til E4 som jeg glatt speilet, hun fortsatte med løper til G1 til F3 som jeg også speilet, men deretter var jeg on my own. Og deretter gikk det bare en vei. Og det VELDIG fort! På under fem minutter hadde jeg kun konge og en bonde igjen...

Eneste positive jeg kan klare å dra utav det, er at jeg så hennes matt før hun gjorde det selv.

Jeg tror jeg skal holde meg til KUN å sette opp brett i fremtiden. Og å være heiagjeng. Så kan hun ta seg av selve spillingen!

2 kommentarer:

  1. Du mener vel springer til F3...?

    SvarSlett
  2. ... eller rett og slett bare HEST??!!! MYE enklere å huske det... ;-)

    SvarSlett