torsdag 19. april 2012

Klar for avreise!

Nå er jeg ferdig pakket. Den irr-grønne jobb-kofferten skal med meg på min siste tur. Om litt over ett døgn er jeg i Hong Kong. Jeg gleder meg. Jeg elsker Hong Kong. Det blir 5. gangen jeg drar dit, og kanskje også siste?!


Jeg har reist mye de siste 8 årene, vært utrolig mange steder jeg aldri hadde drømt om å reise til. Jeg har opplevd vanvittig mye. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært i London de siste åtte årene, men det er nok et tosiffret antall og vel så det, dersom jeg legger sammen både jobbreiser og privatreiser. Jeg har vært på jobbreiser til Oslo, Malmö, København, Marbella, Bologna, Stockholm, Köln, Birmingham og Gütersloh. Jeg har som sagt vært 4 ganger i Hong Kong og 2 ganger inne i Kina - i Fuzhou og i Guangzhou. Jeg har vært på Island,


i Los Angeles,


i Bangkok og i Bangladesh. Alt med full lønn.


Jeg har bodd på flotte hoteller, jeg har spist mye fantastisk god mat, og noe ikke fullt så god mat - men bank i bordet; jeg har ALDRI blitt sjuk! Hjemmelaget mat på fabrikker i Kina er dog ikke å anbefale! Ei heller å ta imot drikke i heten på landsbygda i Bangladesh. Lunken kokosmelk er IKKE godt, samme hvor tørst du er!

Jeg har holdt på å "bli drept" i en nesten-front-mot-front kollisjon på motorveien utenfor Hollywood, og jeg har sett en rikshaw-kjører bli påkjørt og drept i Dhaka. Jeg har sittet askefast i Italia, og fikk en lang kjøretur hjem derfra.

Jeg har blitt lest i hånden og fått høre om fremtiden min. Jeg har gått meg vill, alene på tur i Kowloon i Hong Kong, jeg har gått på feil båt fra Wan Chai og over elva, jeg har tilogmed gått meg vill, alene, inne på en togstasjon på Hong Kong island. Jeg har fått laget meg ekte sari fra Bangladesh - 8 meter råsilke ferdig sydd og tilpasset meg - med tilhørende sari-sko - som begge deler forøvrig har ligget ubrukt i skapet siden. Men kult å ha!

Minnene er så utrolig mange, og gode! Og jeg har møtt utrolig mange fantastiske, inspirerende og hyggelige mennesker. Nå skal de siste minnene i dette kapittelet av livet mitt skrives. Jeg har forhåndsbestilt alle favorittrestaurantene mine i Hong Kong. Og jeg skal suge inn ethvert inntrykk, enhver lukt og enhver smak, for aldri å glemme det!

1 kommentar:

  1. Åhhhhj....dette var et hærlig innlegg :)

    Ingi

    SvarSlett