søndag 29. april 2012

NOBU

Siste kveld i Hong Kong ble på tradisjonelt vis (man kan vel kalle det tradisjon når det er tredje gang??) avsluttet med middag på favorittrestauranten min, Nobu, med verdens beste mat, og verdens beste utsikt. Selv i pøsregnet, er utsikten så fantastisk at man nesten glemmer å både prate og spise.




Vi hadde 8-retters smaksmeny, som var helt himmelsk, og kvelden er garantert et minne for livet.

Hjemturen ble enda mer kaotisk enn nedturen. Vi måtte opp halv fem - og i og med at kvelden på Nobu ble lengre enn tenkt, ble det ikke mer enn 3 timers søvn. Taxien kom og henta oss klokka fem. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å ta toget ut, men det startet ikke å gå før seks, og det ble for seint for oss.

Vel fremme på flyplassen så vi at flyet var halvannen time forsinket, som igjen ble til enda halvannen time, og det førte til at de tre timene vi hadde på transfer i Beijing var forsvunnet allerede før avreise. Og når man skal hjem, VIL man som regel hjem fortest mulig. Jeg begynte å se for meg kaoset med å ankomme Beijing og flyet videre til København var gått - uten oss. Visumet vi hadde til Kina, var kun et engangsvisum, og det var jo oppbrukt, og vi kunne altså risikert å måtte sitte ett døgn på flyplassen i Kina, uten å få gå ut, frem til neste avgang. Heldigvis skjedde ikke det. Flyet ventet på oss, men vi måtte springe som gale da vi landet i Beijing. Jeg trynet i ei rulletrapp, men hjem ville jeg, så jeg måtte bare løpe videre og prøve å ikke ense smertene i foten. Og VI nådde det! Pjuh! Men baggasjen gjorde det ikke...

Jeg har to små her som er veldig ivrige etter gaver. Og gavene ligger selvfølgelig i kofferten. Jeg har også siste dagen på jobb i morgen, og da er planen å skrive reiseregning. Alle kvitteringene mine ligger selvfølgelig i kofferten... Jeg har akkurat snakket med SAS, og de mener kofferten min skal komme seint i kveld. Om jeg klarer å holde meg våken, tror jeg at jeg må ut og hente den selv, for med utkjøring er det ikke godt å si når den vil komme - utpå dagen i morgen engang, ifølge SAS....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar