lørdag 25. februar 2012

Vinterferie

For første gang, tror jeg, har jeg hatt vinterferie. Kun to dager, da, men likevel. De to dagene tok vi til Sirdal og rant slalåm. Nå er jeg oppe i 6 dager med slalåm i 2012 - tror det er mer enn hva jeg har stått ellers i livet til sammen! Det er blitt kjempegøy å renne, og jeg har nå begynt å fantasere om en eller annen gang å dra til Østerrike på skiferie. Hadde noen sagt det til meg for to måneder siden, hadde jeg ledd - høyt! Dette må være min 40-årskrise-greie, tror jeg...!

Torsdag var fin, med sol og litt snø. Fredag var det piskende vind og snø, og det var nesten bare vi som var i trekket. Surt var det, men vi slapp i det minste å stå i kø...

Vel hjemme var det tid for å avslutte vinterferien, med middag på Bølgen og Moi. Bølgen og Moi kjørte tilfeldigvis vinterferietilbud, med halv pris på menyene. Finfint.


Vi gikk for 3-retters, med tilhørende vinpakke. For meg ble det jordskokksuppe med røkelaks til forrett, med en fantastisk hvit Masi til. Til hovedrett ble det svinenakke med pac choi, redikk og sesam/soya vinaigrette, med en fantastisk blytung og kraftig Côtes du Rhône til. Desserten var sjokoladepannacotta med mangosorbet, ananas og chili, og med en himmelsk Riesling til - et lite glass med ren og skjær lykke!

3 fantastiske retter med vinpakke for 2 personer til under 1400 kroner - kan neimen ikke klage på det.

Før middagen hadde vi en apertif i baren. Min CM caiprinha ble servert i det kuleste glasset.


Sånne glass ønsker jeg meg!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar