onsdag 1. februar 2012

30 minutter ...

... er ikke alltid 30 minutter, ihvertfall ikke for alle...

Jeg er fremdeles inne i den "når ting høres for godt ut til å være sant, er det som oftest også det"-bobla ...

Jeg tok med meg en pakke Dolmio lasagne kit hjem fra butikken her en dag. Enkelt og greit. Klar på 30 minutter står det øverst på pakningen, og det passet bra her vi er midt i tidsklemma, med fotballtrening for datter og hockeytrening for sønn, lekser, middagslaging, klesvask osv osv. Kjapp middag er på slike dager en nødvendighet, og det er ikke mye som egentlig kvalifiserer til å være klart på 30 minutter.


Da jeg kom hjem og begynte å lese på pakka, begynte jeg å lure - og rekne ...

På baksiden av eska står det trinn-for-trinn tilberedningsguide:

1) Brun kjøttdeigen, tilsett DOLMIO tomatsaus og rør rundt

2) Legg et lag med kjøttsaus i en indfast form og dekk med DOLMIO lasagne pastaplater etc

3) Stek lasagnen i ca 30 (!!!!) minutt i en forvarmet ovn på 200 grader og så la den stå og avkjøles i ett minutt før servering

Alt i meg skriker at dette ikke er mulig på 30 minutt. Det tar fort noen minutter å steike kjøttdeigen og legge lagvis i form, og ikke minst når lasagnen skal stekes i 30 minutt, men det står jo på fronten at den skal være klar på 30 minutt, så da må det jo gå....

Det gikk IKKE!!!

1 kommentar:

  1. hehe når noe høres for godt ut til å være sant så er det som regel akkurat det! Nesten like lang tid som det tar å lage en lasagne fra bunnen av dette her da! Vel det tar vel litt lengre tid men ikke mye!

    AB

    SvarSlett