onsdag 8. februar 2012

120 minutter magi

Det var slikt det føltes på Folken i går - som magi.
 

Kaizers hadde full kontroll, om ikke på kontinentet, så definitivt på samtlige som var tilstede på Folken!


Det er lenge siden jeg har vært på Folken, enda lenger siden det har vært så mye trøkk!


De spilte en finfin blanding av nytt og gammelt, og det var ikke mange sangene jeg savnet... "Kontroll på kontinentet" og "Ompa til du dør" kanskje. Setlisten så slik ut:

  1. I Ett Med Verden
  2. Tusen Dråper Regn
  3. Delikatessen
  4. Psycho Under Min Hatt
  5. Din Kjole Lukter Bensin Mor
  6. En For Orgelet Og En For Meg
  7. Diamant Til Kull 
  8. Støv og Sand
  9. Bastard sønn
  10. På ditt skift
  11. Fra Sjåfør Til Passasjer
  12. Dr. Mowinckel 
  13. Enden Av November 
  14. Philemon Arthur and the Dung
  15. Bøn Fra Helvete
  16. Drøm Videre Violeta
  17. Svarte Katter og Flosshatter
  18. Hjerteknuser
 Ekstranummer:
  1. Sigøynerblod
  2. Bak Et Halleluja
  3. Resistansen
  4. Bris
Det var etpar sanger der som jeg ikke kjente og som jeg syntes var litt "kjedelige" - spesielt av ekstranummrene, men alt-i-alt en herlig konsert.

De har øvd inn 60 sanger som de skal "mikse" mellom disse 5 kveldene på rappen de skal spille her i distriktet. Ingen kveld blir lik. Jeg kunne godt tenkt meg å vært på alle 5...

Som en liten kuriositet; for 11 år siden, i sin spede begynnelse og før de ga ut "Ompa til du dør", skulle Kaizers ha konsert i Egersund. Kun to personer møtte opp for å høre dem - og kun den ene betalte inngangspenger. Og nå kan de altså kjøre 5 utsolgte kvelder på rad i lokalområdet. De kunne helt sikkert kjørt 5 til, og enda hadde hver kveld vært utsolgt.

Janove Ottesen avsluttet med "Sees til neste år!" før han gikk av scenen. Og ja, det gjør vi garantert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar