mandag 6. desember 2010

Smørmalt

Da jeg var liten, var lykken å få kjøpt i løs vekt til fem øre stykke, hos Ingvald på toppen av Vågabakken. Smørmalt!


På Ingvald kjøpte vi forresten også glassflasker med cola, og små Polly peanøttposer som vi helte oppi cola’en. Det var noe av det mest fantastiske som fantes, husker jeg vi syntes. Jeg skal innrømme at jeg har prøvd det siden – etter at jeg ble voksen, og enten er det jeg som har forandret smak, elles så må både cola’en og peanøttene ha forandret seg kraftig siden dengang...

Men Ingvald ble nedlagt, og jeg hadde nesten glemt ut hele Smørmalt’en, til jeg her om dagen fant en pose mens jeg raidet snopehyllene på den lokale Meny’en.

Smaken var den samme, men om den lille posen var verdt minnene – og de 37 kronene jeg måtte betale for den, er jeg ikke helt sikker på!

2 kommentarer:

  1. Cola med peanøtter var en klassiker, sikkert like godt enda det vil jeg tro!
    Lykken var å gå på butikken med noen kroner og be om smågodt og få masse!

    SvarSlett
  2. Nei, cola med peanøtter er slett ikke det samme lengre... det er fett og ekkelt... kanskje det bare er meg?? hehe

    SvarSlett