mandag 6. desember 2010

Jeg så mamma kysse nissen ...

Min sønn lyver!! Han lyver for hele SFO'en!! Om meg !!!

Her om dagen sto han og sang om at han hadde sett mamma kysse nissen, og det er jo slett ikke sant... Han sang sammen med SFO koret, og han sto og så på meg og smilte og lo hele tiden mens han sang....

Jeg må bare poengtere dette, slik at ingen skal tro noe annet:

For det første har jeg ALDRI kysset nissen
For det andre har han ALDRI vært og lurt i pakkene

! ! !

Jeg tok det opp med han når vi kom hjem fra forestillingen, at jeg ikke likte at han gikk rundt og løy. Han prøvde seg med at det bare var en sang, og at det ikke var han som hadde laget den. Luringen!

Forøvrig: Jeg hadde ikke fått med meg at koret skulle opptre, jeg visste knapt at han sang i kor... Heldigvis ble jeg oppringt, og rakk det akkurat! At alle ungene skulle hatt på seg røde eller hvite klær hadde jeg selvsagt ikke fått med meg, ei heller at de skulle ha nisseluer. Heldigvis var min nabo like lite oppdatert som meg; der sto hele gjengen med hvit-/rødkledde unger og nisseluer + våre to små sjarmører; hennes i blå genser, og så min sønn i knall rosa Barcelona drakt.


Kjekt når de skiller seg ut sånn! Følte overhode ikke at noen gjennomskua at jeg hadde glemt ut hele forestillingen ...

Heldigvis var det sønn det gikk ut over denne gang. Jeg har glemt ut datters samling og en gang, og det var krise – men hadde jeg glemt ut klærne hennes i tillegg, hadde hele hennes univers rast sammen! Han tok det med fatning. Gutter er vel mer sånn! Han hadde ikke merka at han skilte seg ut i det hele tatt, han!

Likevel: jeg sliter LITT med dårlig samvittighet nå i etterkant ... (!) og har nøye gått gjennom månedsplanen og lagt slike viktige ting inn i kalenderen, både på jobbmailen og på telefonen!!! Samlingen kl 18:00 i dag er altså på G, jeg VET at sønn skal leveres tidlig - OG at jeg skal ha med meg en stor pakke kjøttpålegg til kveldsmaten etter samlingen!

2 kommentarer:

  1. hehe hukommelse er fint, i alle fall om man har det! Godt å høre at vi er flere med teflonhjerne!

    SvarSlett