mandag 13. desember 2010

8 års dag ...

I dag har vi feiret den kommende 8 års dagen til Sønn, sammen med alle kompisene hans. De er ikke så veldig mange i klassen, med et par til i pluss og et par forfall, endte vi opp med 11 gutter.

Jeg får stadig "svi" for den dårlig planlagte fødselen for 8 år siden. Det skulle vært forbudt å føde i hele desember, det er nå min mening!! Oppi alt julemaset, julegavehandling, pynting og matlaging skal vi liksom feire bursdag... Tjo hei!

Det høres i utgangspunktet kanskje ikke så veldig gale ut med 11 unger, men hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg tippa de var 25 stk... Jeg har overhode ingen erfaring med guttebursdager - og ante ikke hvordan de kan ta av... Jeg har tidligere sittet oppgitt igjen etter jentebursdagsfeiringer, men opplevelsen i dag tok kaka! Bokstavelig talt. Det er helt utrolig hvor oppfinnsomme de kan være, og hvor mange "kreative" idéer de kan komme opp med... Min bedre halvdel - som selv har vært gutt, og sikkert ikke av beste sort heller - synes det var kanonmorsomt når ene gjesten for andre gang trykket hele ansiktet nedi sjokoladekaka bare for å få de andre til å le sånn at brusen sprutet ut både munn og nese... Jeg måtte rett og slett ta meg en time-out på kjøkkenet... Det ble litt i overkant av min toleransegrense, men sålenge gemalen lo, kunne jeg ikke si noe...

Heldigvis hadde vi vært så smarte å leie bydelshuset, for hadde vi hatt det hjemme - når jeg så hvordan det så ut i "spiserommet" etter at guttene var ferdige - tror jeg seriøst jeg hadde lagt meg ned og hylt!

Nå sitter jeg nå med beina høyt, puster ut, og er fornøyd med at det er et helt år til neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar