fredag 5. juni 2015

Bursdagsfeiring

Nå har jeg vært arbeidsledig i 5 dager, og det er de travleste 5 dagene jeg har hatt på lenge. Jeg kan ikke forstå hvordan jeg har hatt tid til å gå på jobb...

Datter hadde bursdag denne uken, og min bursdag er også like om hjørnet. Datter har gjenstående eksamen, og skal snart reise på språkreise, så feiring av bursdager måtte gjøres denne uka. 

To kaker måtte bakes, og det gjorde jeg ferdig på onsdag. Jeg er tilhenger av "enkelt", og da Datter ønsket Oreo-kake, så jeg for meg at det var en smal sak. Toro hadde jo ferdige pakker. Lett som bare det. Men nei. Stikkordet var hadde. Toro Oreo kakemix var tatt ut av sortimentet, dermed måtte mor trå til med ikke fullt så enkelt - lage Oreo kake fra bunnen. 

Med unntak av at jeg godt kunne brukt dobbel porsjon med sjokolademousse, ble kaka grei. Ihvertfall spisende. Jeg liker ikke så godt Oreo-kake, så referansepunktene mine er få, men kaka ble oppspist, og det tar jeg som et godt tegn.



Jeg laget også min egen favoritt, Ostekake. Jeg glemte imidlertid en ingrediens, så den ble ikke helt 100%, men grei nok. 



Heldige meg fikk også gaver. Svigerinne og niese hadde vært ute på handel, og som vanlig falt det de hadde funnet i smak hos mottaker. 





Sjokoladefondue med hvit sjokolade. Det er bare å handle inn noen gode, norske jordbær, og nyyyyte!!


Salt med løk og rødbeter. Håper - og regner med - at smaken står i stil til den nydelige rosafargen. Oliven olje med urter og hvitløk er en bankers. Alltid. Nam!



Niese hadde vært i en butikk på Sandnes, som jeg aldri har hørt om, men det er helt klart at jeg må finne ut hvor denne er, og ta meg en tur innom!



Heldige meg!

Som alltid er det gøy med bursdagsfeiringer i heimen, men åh, så deilig det er når det er overstått. Nesten et halvt år til neste gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar