torsdag 25. juni 2015

Sommer i Korshamn

Etter å ha kjørt datter på flyplassen i går morges, for å sende henne avgårde på språkreise til England, pakket jeg med meg sønn, hans kompis og tingene mine og kjørte sørover for å nyte sommeren på sørlandet - i leiligheten i Korshamn. 

Datter skal være borte i 3 uker, mann jobber frem til vi drar på ferie, Sønn reiser avgårde på tur med sin kompis om 2 uker, mens jeg planlegger at jeg skal bo her fra nå av og mer eller mindre sammenhengende frem til vi drar til DanaCup og Texas om 4 uker. Siden jeg ikke har jobb, er det perfekt å kunne være i leiligheten og få litt stueforanding og feriefølelse. Jeg er ikke laget for ikke å ha jobb, men jeg sier til meg selv at jeg bare må nyte det, for før jeg vet ordet av det, er jeg i jobb igjen, og det blir vel bare i år jeg virkelig kan få meg en lang og god Sørlandssommer. 

Det er fantastisk å være i Korshamn. Det å investere i leiligheten her, er det smarteste vi noengang har gjort. Været er som regel litt bedre her enn hjemme i Stavanger, med litt flere grader, og litt mer sol. Men uansett hvordan været er, stortrives jeg her. Intet mas eller jag eller ting som må gjøres. Ingen leggetid eller stå-opp-tid. Her er det bare avslapping og kos. 

Vi stoppet på vei ned og kjøpte med oss masse digg, og jeg rasket med meg litt blomster. Siden jeg planlegger å tilbringe flere uker her nede i sommer, kan jeg ha litt blomster uten at de tørker ut og dør, slik de pleier å gjøre når vi bare er her nede i helgene. 





Jeg synes det ble litt koselig!

Jeg kjøpte også med meg noen kule glassmugger. Jeg elsker å handle drikkeglass og har egentlig fått forbud fra Mann om å kjøpe flere glass dersom jeg ikke hiver ut noen av de jeg har stående, men disse klarte jeg bare ikke å gå ifra. 




Guttene storkoste seg ute hele dagen, selv om det blåste ganske mye og var litt kaldt. Selv satt jeg og bare nøt den fantastiske utsikten. 

Nå må bare sommeren bestemme seg for å komme, for jeg planlegger late dager på solseng på terrassen fremover! 

1 kommentar:

  1. Kos deg på hytta og nyt fridagene, før du vet ordet av det er du i jobb igjen!

    SvarSlett