torsdag 25. juni 2015

Årets første

Jeg leste på et forum at noen hadde funnet årets første kantareller allerede, dermed klarte jeg ikke holde meg. Jeg måtte ut i skogen og kikke litt jeg også. Jeg dro med meg guttene, merkelig nok var de ikke like entusiastiske som meg... Etter å ha trålt et lite område hvor jeg fant massemasse kantareller i fjor, var guttene leie og vi bestemte oss for å snu og gå hjem igjen, men plutselig så jeg noe gult inni mosen: Årets første kantarell, allerede 25. juni. 


Jeg sendte guttene hjem, mens jeg selv fortsatte å lete etter gull. Jeg fant noe mer, men de var så små at jeg lot dem stå, så skal jeg oppom og passe på dem med jevne mellomrom helt til de er store nok til å tas med hjem. 

Det lover ihvertfall meget godt til nok et fantastisk sopp-år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar