torsdag 26. januar 2012

Fly away with Epson - or not ...

Jeg har nå fått tilbakemelding fra Epson etter at jeg sendte inn mine kvitteringer og mitt ”krav” om to flybilletter til valgfri destinasjon i Europa som jeg ble lovet da jeg handlet printer i slutten av fjoråret – se HER.

Jeg måtte sette opp 3 forslag til destinasjon – i 3 forskjellige måneder. Det ble Barcelona, London og Wien i august, september og november.

Da tilbudet fra Epson kom, var det til London i september. Jeg hadde håpet på Barcelona, men greit nok. London er alltid kult! Dealen var at man kun skulle dekke de forskjellige fly/flyplassavgiftene selv, og det er jo fair enough, men jeg stusset litt da jeg så hva Epson skulle ha for at jeg skulle få disse billettene, hva de hadde satt opp som ”avgifter”... De la ved reiserute med tider og selskap, så det var kjapt gjort å sjekke reelle kostnader. Epson ville ha 1500-og-et-eller-annet for disse to ”gratis”-billettene. Vanlig pris dersom du gikk gjennom nettsiden til flyselskapet og sjekket på samme dato og klokkeslett, var rett over 1800. Og billettprisene var største andelen av disse 1800 – ikke avgiftene. Med andre ord, noen spiller ikke med heeeelt åpne kort...

Jeg sendte en mail tilbake til Epson med disse opplysningene, men har ikke hørt noe mer fra de etter det. Og helt ærlig tror jeg ikke at jeg hører noe mer heller.

Jeg husker jeg lo høyt og lenge av de som trodde de hadde vunnet gratis tur med "Nytt og Nyttig", da de rundt tusenårsskiftet begynte å dele ut disse. Helt til det viste seg at det var reellt, og at de faktisk delte ut turer. Da lo jeg ikke lengre.

Jeg kjente på meg her også, at det måtte være noe bak; når ting høres for godt ut til å være sant, er de som oftest det, men jeg hadde ”Nytt og Nyttig”-latteren i bakhodet, og tenkte jeg ihvertfall skulle gi de en sjangse.

Nå ler jeg igjen. Høyt og lenge. Av Epson! ... og litt av meg selv også - som gikk 5på... Heldigvis var ikke dealen avgjørende for hvilken printer som ble valgt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar