mandag 23. januar 2012

Oilers

Første gang jeg var på hockeykamp, er for et partre år siden. Min bedre halvdel hadde fått billetter på VIP'en gjennom jobb, og siden jeg aldri hadde vært på hockeykamp før, skulle jeg få bli med. Jeg husker jeg ikke syntes jeg var særlig heldig, hockey hadde aldri fenget meg. Min bedre halvdel hadde i tillegg tatt feil av tiden, og vi kom ikke før til andre periode. Det var ganske kjedelig.

Nå, når Sønn er blitt sånn en ivrig hockeyspiller, begynner jeg faktisk å like hockey. Akkurat likt slik det var når Datter begynte å spille sjakk. Forferdelig i starten, men så kjekkere og kjekkere. Hele familien var på hockeykamp i romjulen, og da min bedre halvdel i går plutselig hadde en ekstra billett, ble jeg med igjen. Og storkoste meg. Hockey er nå plutselig blitt kjekt. Merkelige greier.


Oilers leder serien med 17 poeng. Det er ingen spenning lengre. Det er jo ofte slik vi har ønsket at Viking skal regjere i fotball. Jo dårligere Viking spiller, og jo lengre ned på tabellen de ligger, jo færre tilskuere er det på stadion. Men mon om det kanskje ikke er litt av det samme i motsatt ende også? At jo mer suverene man er, jo mindre folk kommer - spenningen er jo liksom borte. Det er opp og avgjort av alle og enhver at Oilers vinner serien i år. Og det var haugevis av tomme plasser rundt forbi i går. Ikke vet jeg hvor mange tilskuere ishallen tar, men det var langt ifra fullt. Ganske trist, igrunnen!

Oilers vant selvfølgelig, over Stjernen. Ingen av lagene spilte særlig bra, men det viser styrke å vinne 4-1 selv på en dårlig dag. Forza Oilers, som Roughnecks synger! Og jeg gleder meg til den nye ishallen står ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar