søndag 27. desember 2009

Julebukk ...

I kveld fikk vi besøk av julebukker...



Da jeg var liten - der jeg da bodde, gikk vi julebukk på Luciadagen. Julebukk i romjula var det bare voksne som gikk - og da seint på kvelden - og de var vel ikke helt ute etter det samme "godteriet" som disse julebukkene....

Jeg vet det før i tiden var tradisjon å gå julebukk her i "byen" i romjula, men jeg tror det er første gang på de snart 20 årene jeg har bodd her, at jeg har fått sånt besøk.

Det var kjempekoselig. Smånissene var så fine, og de sang så fint "Et barn er født i Betlehem" - og vi fikk kvitta oss med noe av julesnopet slik at vi slipper å spise opp alt selv...

2 kommentarer:

  1. ååå så hyggelig da!! Når jeg var liten gikk vi julebukk, men nå er det helt slutt på det herover. Har ikke sett noe slikt på årevis, ser sååå hyggelig ut da!!

    SvarSlett
  2. ja, går julebukk er et barn!!

    SvarSlett