mandag 14. desember 2009

Kvinnfolk bak rattet ...


Min syvårige sønn kom hjem i går og proklamerte høyt og tydelig – og opptil flere ganger ”Damer kan ikke kjøre bil!!!”

Han hadde vært på besøk hos naboen, hvis bil var blitt påkjørt – tilfeldigvis av en dame ...

Jeg, en eminent sjåfør uten så mye som et speil på samvittigheten (*banker-i-bordet*), kjenner jeg blir litt provosert av slik generalisering – spesielt når man innprenter den yngre garde med slike fordommer...

I podens bursdagsfest på onsdag (15 gutter på 7-8 år) skal det jobbes med holdningsendring, og jeg tenker vi kjører et lite lysbildeshow om mannlig overmot i tillegg ....



1 kommentar:

  1. hehe legg inn en innsats og overbevis de unge guttene om at vi kvinner er fantastiske sjåfører. Jeg har kjørt bil i over 20 år og har enda tilgode å forårsake en ulykke, har blitt påkjørt flere ganger. Bakfra og i siden, og hver gang har det vært en mann som har hatt skylden! You go girl!!

    SvarSlett