onsdag 11. juni 2014

London

Uh, halvannet år siden forrige update her inne. How time flies! Nå er det på tide å begynne å oppdatere litt igjen - tror jeg…

Siste halvåret har jeg vært i London 4 ganger. Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne:  *surprise* jeg ELSKER London. Siste gang var nå i helga, kom hjem natt til i går, og hadde som alltid en fantastisk tur. Fikk selvfølgelig med meg den absolutt obligatoriske duckinpancakes på min favorittrestaurant i Chinatown.



Vi var også på Busaba Eathai, jeg fikk introdusert Afternoon tea til Datter i Covent Garden, og for første gang fikk også Datter gått på Nando's og spist peri-peri kylling, og prøvd sin allerførste sub på Subway. Hvilken lykke - for henne. :)

Hovedgrunnen til akkurat denne London-turen, var imidlertid at vi i fjor, til Datters 14 års dag, kjøpte billetter til One Direction konsert på Wembley. Jeg har vært på Wembley en gang tidligere, det var på omvisning, i 1998, før oppgraderingen. Jeg har aldri vært på konsert før, og uavhengig av om jeg liker One Direction eller ikke (IKKE), ble det en opplevelse. Nesten 100 000 hylende jentunger samlet på ett sted er umulig å ignorere, og det setter spor - ikke bare i øregangene!


Datter fikk sitt livs opplevelse, men det var ikke i form av konserten. Konserten var ifølge henne stor nok den, men hun hadde jo vært på konsert med dem tidligere... Det at hun på veien tilbake til sentrum tilfeldigvis traff på en kjendis, visstnok en stor, sådan, ble turens højdaren.


Jeg har aldri verken sett fyren før, eller hørt om ham, men han er visst i en helt annen divisjon enn Gaute Ormåsen, som hun tidligere har møtt, liksom…

Og det at både Datter, og Datters venninne hjemme i Norge, som fikk sms midt i natten, ble aldeles starstruck av denne litt annoying og oppmerksomhetssyke duden, får meg til å føle meg litt gammel…


2 kommentarer:

  1. Wow, et blogginnleg! Det var en stund siden sist, godt jeg har deg på bloglovin slik at jeg får varsel.
    Flott å høre at dere koste dere og det får meg til å tenke på at det er over et år siden sist jeg var i London. Må planlegge en ny Londontur snart.

    Men med tre turer til Skottland i året blir det lite tid igjen, har fått stor sans for både Edinburgh og Glasgow, spesielt sistnevnte. Morro at du blogger og håper det blir flere innlegg.
    Klem Anne Berit

    SvarSlett
  2. Ja... wow! et blogginnlegg... Plutselig var det litt gøy igjen. Får bare håpe det varer ;)
    Jeg har aldri vært verken i Edinburgh eller Glasgow, men med Datters planer kan det godt være jeg også må dit med jevne mellomrom med tiden :)

    SvarSlett