fredag 10. september 2010

Min mann – parkeringssynderen


Min mann kom hjem med nok en parkeringsbot i dag. Det er tredje gangen på under ett år. Så lenge jeg har kjent han, har han aldri tidligere fått bøter av noe slag, så jeg lurer virkelig på hva som har skjedd dette siste året.

Første gangen presterte han å parkere på gangstien i parkeringsanlegget på Viking stadion – og han påstår ennå at han hadde rett og parkeringsvakten feil. Det var ikke oppmerket at det var gangsti – at alle andre ser at man ikke skal parkere der, ignorerer han fullstendig. Han fikk altså bot på 710 kroner.

Andre gangen glemte han å trekke parkeringslapp på samme sted. Han pleier alltid trekke lapp ved innkjørselen, men akkurat denne gang var det to biler foran ham i kø der, og da gadd han selvfølgelig ikke vente, og kjørte forbi og parkerte. Og gikk og handla.Uten å trekke lapp. Og fikk bot. Nye 710 kroner.

I dag klarte han å prestere å parkere på handicap plass. Uten å ha sett oppmerkingen. Påsto han. Skikkelig ondt gjort! Denne overtredelsen vil jeg påstå var den verste av de 3, men viste seg å være den rimeligste: kun 500 kroner.

Jaja. Da har jeg ihvertfall noe ”på” han, i tilfelle jeg skulle få en bot selv en gang....... (jeg har ei parkeringsbot, men den er 8 år gammel, og teller egentlig ikke lengre......) Dessuten; vi har en bekjent som har kjent på dette mer enn oss... Denne er til nå oppe i 5000 kroner i bøter bare på den siste måneden, så jeg skal vel kanskje ikke klage....

1 kommentar:

  1. lillesmådj******somstjelerhandikappplassermenbetalerforseg10. september 2010 kl. 20:31

    Regner med at å anskaffe/bli tildelt bøter er en last.... og summen av lastene er jo som kjent konstant...... Heyyyyyyy aner ikke hvilken annen last som er gått ned...

    SvarSlett