lørdag 12. november 2022

Hjerteknuser

"Kjærlighetens veier er merkelige! Og det er kort vei mellom kjærlighet og hat!" 

Disse ordene startet jeg en blogg med i februar 2012. Om Kaizers. 

Jeg oppdaget Kaizers ALTFOR seint. Så seint at jeg kun fikk med meg 4 konserter før de takket av; på RXR i 2011, på Folken i februar 2012, ONS konserten på torget i august 2012, og til slutt en av avskjedskonsertene i september 2013 i DNB Arena. 

Etter det var Kaizers historie, og hjertet mitt var litt knust!

Torsdag 28. oktober og like før avreise til London hørte jeg på radioen at Fretex hadde fått donert 4 esker med "gamle" merch T-skjorter som bandet hadde funnet ved opprydning. En eske til hver av de 4 største byene i Norge. T-skjortene ble revet bort på få minutter dagen de ble lagt ut for salg. Jeg syntes det var kult, og skulle ønske at jeg hadde visst om det og kunne prøvd å få tak i. Nevø fikk tak i 3 - heldige han!!

Vel fremme i London fikk vi melding fra Datter; det skjer NOE! Noe med Kaizers. For inni T-skjortene var det en QR koder som tok deg til en nettside; "Dine gamle dager er nå". 

Linken til nettsiden spredde seg selvfølgelig LYNKJAPT. 

Nettsiden viste kun en spilledåse som spilte "typiske" Kaizer toner, deretter kom det opp et registreringsskjema. Selvfølgelig registrerte vi oss - hele familien.  Ved utført registrering kom ordene "Vent på signal. Drøm hardt" opp.

Jeg fikk frysninger, og får seriøst også frysninger nå når jeg skriver dette. 

Nå på mandag tikket det plutselig inn en tekstmelding på mobilen fra DGDEN; Dette er første signal; og beskjed om å gå inn på en bestemt link kl 19:07. Vi var klar. En klokke tikket ned; 5 minutt. Deretter en video som viser at bandet "kalles" sammen igjen, hvor både oljefat og gassmaske blir gravd frem. 

Goosebumps!

DA skjønte vi det; det BLIR faktisk reunion. 

Onsdag morgen ble det bekreftet, ved at forhåndssalg for de som hadde registrert seg på DGDEN-siden startet. Jeg var forhindret, mens Mann og Datter prøvde iherdig å få tak i billetter. Til slutt kom Datter gjennom og sikret hele familien billetter til konsert nr 2, 2. september neste år. 

Det bobler inni meg allerede, bare jeg tenker på det! 

Jeg avslutter dette blogginnlegget på samme måte som jeg gjorde i februar 2012, med en fun-fact:

I Kaizer's spede begynnelse i 2001, før de ga ut "Ompa til du dør" hadde de konsert i Egersund. Kun to personer møtte opp for å høre dem, og kun den ene av disse betalte for inngangsbillett. Denne uka har de solgt 80 000 billetter til konserter i Norge for høsten 2023. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar