lørdag 12. november 2022

Flaskedag

Nydelig høstvær og sol i dag. Mann hadde tapping av selvbrygget øl på flasker på planen, og det passet dermed utmerket å kunne gjøre det ute på terrassen. 

Mann er iherdig ølbrygger, og har holdt på med det i mange år. Det var relativt greit før vi flyttet, da hadde han "bryggeriet" sitt ute i garasjen. Nå, når vi verken har garasje eller særlig med plass, er det litt mer utfordrende, men han får det til å funke. Jeg har satt noen begrensninger for brygge-aktiviteter innomhus etter noen uhell, blant annet med etpar heftige "eksplosjoner" ved brygging under trykk. 

For en stund siden satte han tre brygg; et fat med IPA, et med Stout og et med Juleøl, og dette skulle i dag på flasker. 



Jeg er "markedsavdelingen" i "bryggeriet", og den som lager og klipper etiketter. Med 3 brygg samtidig blir det en hel liten haug med etiketter å klippe. Jeg klippet faktisk på meg vannblemme på pekefingeren. Helt sant!

Etiketter er forøvrig det eneste jeg bidrar med. Alt utenom - til og med å drikke - får han ta seg av selv. Han lager visstnok meget godt øl, ihvertfall etter eget sigende, men akkurat det har jeg absolutt ingen formening om. Jeg synes øl både ser ut som og lukter som kattepiss!

Jeg mistenker at kveldens aktivitet blir å lime etiketter på flaskene. Hurra! Akkurat det jeg har lyst å bruke lørdagskvelden til. Eller ikke...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar