søndag 20. november 2022

Bobler

Denne helgen har det bokstavelig talt gått i bobler. Ikke bare drikkebobler, men også strikkebobler!

På vei til sørlandshelg viste Venninne meg hennes siste strikkeprosjekt; tovet bordskåner/gryteunderlagi boblestrikk. Knallfint, og jeg ønsket meg straks ett til jul. Det der så altfor vanskelig ut for meg å strikke! Men, istedenfor at Venninne strikket til meg, gav hun meg en enda finere gave; hun lærte meg å strikke bobler, slik at jeg kunne strikke mitt eget gryteunderlag. 

Vi kjørte innom garnbutikk på veien og handlet med garn som passet i forhold til fargen på kjøkkenet mitt, og begynte på prosjekt Boblestrikk straks vi ankom hytta. 

Det var en uvant måte å strikke på, litt knotete i starten, men jeg skjønte prinsippet og fikk det til.

Jeg ble en smule manisk, spesielt mot slutten og første underlag nærmet seg ferdig. Jeg hadde knapt tid til å prate... 


Jeg var litt usikker om det kom til å bli vellykket etter toving og like fint som det Venninne hadde laget, for det så skikkelig rart ut, men jeg heiv det i vaskemaskinen.

Jeg ble fornøyd med resultatet etter toving - og er allerede i gang med en større versjon. 

Skikkelig gøy ting å strikke, og det kommer nok til å bli endel varianter av denne her i huset!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar