tirsdag 25. oktober 2022

Nedtelling

Om 2 dager er jeg tilbake i London. For 3. gang i 2022. Og jeg gleder meg like mye - som alltid. 

Mann og jeg var i London med et vennepar i april, og Datter lokket meg med til London på mor/datter tur i juni - akkurat som om jeg var vanskelig å lokke. Jeg elsker London, og mener meg veldig godt kjent i byen, men på mor/datter turen fikk jeg noen nye opplevelser. 

Datter er mye på Instagram, og hadde funnet flust med "instagram-vennlige" steder å besøke. Steder jeg aldri faktisk hadde hørt om tidligere. 

Vi var blant annet på flere "rosa" kafeer hvor vi både hadde afternoon tea og brunch innimellom shoppingen. 







Søndager åpner ikke butikkene før 12, og det er vanligvis lite å finne på før det. Datter hadde imidlertid booket oss bord for frokost på Coppa Club, hvor vi satt og spiste inne i en glass-igloo. Igloo'ene lå like ved kanten av Themsen og rett nedenfor Tower Bridge, og var nydelig sommerpyntet med blomster.  God mat, til en absolutt grei pris. 

Ferdig spist tok hun meg videre med til Sky Garden, en 35 etasjer høy skyskraper hvor du fra toppen har utsikt over hele byen, og hvor det er anlagt en innendørs hage med blomster og planter. 

Søndags morgen ble rett og slett en opplevelse!

Nå til helgen skal Mann og jeg møte en kollega av Mann og hans kjæreste, som er der av samme grunn som oss; Arsenal-kamp. De er også godt bevandret i byen, men heller ikke de hadde hørt om verken Coppa Club eller Sky Garden tidligere. Så, før kamp søndag skal jeg ta dem med, først på frokost - bord er booket, og deretter til Sky Garden hvor gratis inngangsbilletter er bestilt. Satser på at de blir like begeistret som jeg ble av begge stedene. 

Etterpå går turen til Emirates - og vi håper selvfølgelig på Arsenal seier!


1 kommentar: