lørdag 15. oktober 2022

IXE

Vi kjøpte oss elbil i vinter; en BMW. Knallkjekk bil. Men etter å ha vært en tur på Danskebåten med bilen, oppdaget vi en skrape på bagasjeromsluka. Det er jo kjipt på en flunkende ny bil, men sånt som skjer. Skrapen var ikke stor, men vi leverte den inn for reparasjon og lakkering. 

En stund etter at vi fikk bilen tilbake igjen, skulle jeg legge noe i bagasjerommet, og så plutselig at bilen vi kjørte, slettes ikke het IX3, men IXE. I mitt hode ga det der og da mening, for E'en relaterte selvfølgelig til "Elektrisk"... Tenk, det visste ikke Mann engang...

Entusiastisk og noe overrasket informerte jeg Mann om at både han og jeg hele tiden hadde trodd bilen het IX3, mens den i virkeligheten het IXE; og akkurat idet jeg var ferdig med setningen kom jeg på at bilen hadde vært på lakkering..

Mann kjørte innom lakkeringsverkstedet uken etter; lakkerer hadde faktisk tatt bilde før han tok av bokstavene på bakluka - og sjekket bildet før han satte bokstavene på igjen etter lakkering, likevel hadde de blitt satt på feil. 

Morsomt! I flere uker hadde vi kjørt rundt med trolig den eneste IXE i verden. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar