onsdag 27. mai 2015

Svalbard

Når alt er trist og tungt, gjelder det å finne motivasjon og glede. Jeg finner motivasjon og glede i å bestille flybilletter.

Før lunsj i går fikk jeg beskjeden jeg har gått og ventet på. Jeg er overflødig. I morgen skal jeg i "oppsigelsesmøte". Skikkelig kjedelig. Jeg har det med andre ord ganske kjipt om dagen. 

Både jeg og Mann har SAS kort, og har hatt endel 1000 poeng opptjent som måtte brukes i løpet av mai måned, hvis ikke mistet vi dem. Vi har vinglet en del på hvor vi ville, begge ville helst til Svalbard, men det skulle vise seg vanskelig å få til. SAS hadde nesten ingen poengturer til Svalbard, ihvertfall ikke til neste vår, når vi ønsket å reise. Etter mye frem og tilbake endte vi derfor opp med Helsinki, og skulle bestille billetter dit i dag. Før vi bestilte, sjekket vi Svalbard, bare for sikkerhets skyld, en siste gang - og der var det plutselig billetter. 

Så nå, selv om jeg snart er arbeidsledig, kan jeg ihvertfall gå og glede meg til en opplevelsestur av de store til neste år.


Vi har booket oss inn på Svalbard Hotell & Lodge, og vi skal spise gourmetmat på "Huset" og "Kroa".


Vi skal se Longyearbyen by night, og vi skal dra på snøscootersafari til Barentsburg.


Og kanskje, kanskje, kanskje får vi et lite glimt av en isbjørn... Jeg drømmer ihvertfall om det.


Uanz, en opplevelse blir det, og jeg gleder meg allerede!

3 kommentarer:

  1. Føler veldig med deg når jeg nå hører at det faktisk ble din tur! Men når en dør lukkes et sted åpnes et vindu et annet sted, det kommer til å ordne seg. Litt av en klisje men det er ofte sant. Hold på positiviteten og jobba på så får du nok en jobb snart..
    Blir i alle fall en opptur med Svalbard tur, det høres ut som en skikkelig fin opplevelse!
    Krysser fingrene for en snarlig ny jobb!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne Berit. Håper og tror du har rett, at det skal ordne seg og jeg finner noe nytt relativt raskt.

      Alle jeg har snakket med som har vært på Svalbard, skryter veldig, så jeg tror det blir kult! Jeg ble så glad av å bestille billettene, men så er det jo så lenge til, dermed endte jeg opp med å bestille meg en London-tur til høsten også... så ble jeg enda galdere..... haha ;-)

      Slett
  2. Reise og shopping terapi er det beste som finnes og London er av de beste stedene.
    Nyt en lang og god sommer ferie og før høsten kommer så har du nok fått deg ny jobb.

    I 2008 gikk jeg igjennom det samme som deg og jeg gikk først inn i en depresjon. Men så bestemte jeg meg for at dette skulle bli noe positivt og snudde hele min måte å tenke på. I ettertid kan jeg med hånden på hjertet si at dette var det beste som noen gang har hendt meg.
    Håper det blir det samme for deg.

    SvarSlett