søndag 7. august 2011

6 kilo gull

I år er det så definitivt kantarellår. Jeg har aldri sett så mye kantareller noen gang. Nå har jeg ikke vært aktiv sopp-plukker i så veldig mange år, men noen har det nå blitt...

I løpet av etpar timer, og med et par runder tilbake i hytta for å tømme den lille tur-kurven, var den store "oppsamlingskurven" nesten full av store, flotte, gule kantareller. Lykke! Og når jeg kom hjem, hev jeg kurven på vekta; 6,3 kg.


Jeg har mine faste, selvfølgelig superhemmelige kantarellsteder i området rundt hytta. Det har variert veldig hvor mye jeg har funnet, men i år var det gult alle steder. Massevis av gult. Synd at vi selger hytta nå, denne turen var siste gang vi var der, regner jeg med. Jeg får nok ta en dagstur tilbake dit kommende år, bare for å hente sopp!

Nå er det bare drittjobben som gjenstår; å rense opp alt. Men uanz er det verdt det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar