lørdag 31. desember 2011

Farvel 2011 – velkommen 2012

Så tar vi avskjed med 2011, et begivenhetsrikt år, på mange måter. Noen nedturer, men heldigvis desidert mest oppturer. Høydepunktet personlig var nok 40 års feiringen i sommer. Det var gildt å bli 40, og ha stor feiring sammen med gode venner.


I august solgte vi hytta, og det kommer til å bli et savn, spesielt for meg som "soppentusiast". Men før hytta var overlevert, fikk jeg plukket hele 6,3 kilo kantareller i området rundt hytta, som ble behandlet og lagt i fryseren. At alt dette måtte kastes etter at fryseren tok kvelden mens vi var i London, var en av nedturene i året som har gått. Heldigvis er ikke Lyngdal lengre unna enn at jeg kan ta meg en dagstur ned og hente opp nye forsyninger neste høst.

En annen nedtur var oppussingsprosjektet vi tok på oss, som (selvfølgelig) viste seg å bli litt mer omfattende enn tenkt (blir det ikke alltid det?). Jeg så temmelig svart på det, når stua så slik ut i begynnelsen av oktober.


2011 ble et år med en god del reising – og for meg som ELSKER å reise, er det helt fantastisk. Jeg hadde en helg i Tromsø med fantastiske jenter i februar, jeg var 5 dager i fantastiske New York i april, to uker på Sardinia med de beste venner om sommeren og en uke i Malaga om høsten med den mest lukseriøse matopplevelsen ever. Jeg hadde også etpar kjekke turer til Oslo og tre turer til London. Ene turen i London var vi blant annet på Arsenal-kamp, noe som alltid er like gøy (siden de vinner hver gang jeg er på Emirates!). 2012 blir også rikt på reising: Stockholm, Birmingham, Hong Kong og Cannes er allerede booket og bestilt, Oslo, Danmark, Portugal, London og Barcelona står på listen, klar for bestilling! Kanskje det dukker opp noe mer også utover året? Det pleier jo å gjøre det...

Konsertopplevelser ble det dessverre ikke så veldig mange av dette året, jeg tror faktisk ikke jeg har vært på Folken en eneste gang i 2011. Trist. Men jeg fikk nå med meg Roger Waters - The Wall i Oslo med høy ståpelsfaktor, jeg så Rihanna sammen med Datter i Bergen, og Tristania og Kaizers i hjemtraktene. 2012 ser foreløpig ut til å bli et mye bedre konsertår, siden både Kaizers, Metallica og Bruce Springsteen-billetter allerede er i boks. Herlig!

Nyttår skal i år feires sammen med gode venner, kalkun med stuffing, søtpoteter med marshmellows, sjokoladefontene, nyttårsraketter og champagne.

Et år går så fort. Jeg husker når jeg var liten, hvor lenge jeg syntes et år var... Nå suser årene forbi, og jeg synes det bare går fortere og fortere jo eldre jeg blir. Nyt dagene, nyt øyeblikkene og nyt livet. Du får det aldri i reprise!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar